_لو سمحت ممكن تتجوزني بس 6 شهور وبعدها نطلق

_ نعممم؟؟ اي ي انسه الكلام دا

_مش بهزر ونبي اتجوزني 6 شهور بس..اهلي عايزين يجوزوني لواحد قد ابويا عشان كملت ال20 سنه ولسه متجوزتش زي باقي بنات البلد

_ اي الهبل الي بتقولي دا وسعي كدا ي انسه عايز امشي

مسكت ايدو بسرعه وتكلمت بد”موع وتتر”جاه: احب على ايدك ي بيه لتتجوزني وانا هعيش ليك خدا”مه طول ال6 شهور دول ومش هطلب منك حاجه صدقني بس ساعدني

واحد كان معدي وسمعهم قرب منها: هي المساء بكام ي مز””ه

بصتله ببرائه: لا انا عايزه 6 شهور عشان اهلي هيجوزوني لواحد قد ابويا

رائد بص لشاب بغ”ضب ومتحكم به من لياقة قميصه: عايز اي ي رو”ح امك

الشاب غمز ليه: هي تخصك خلاص يعم مكناش نعرف

رائد: وحيات ا”مك لابيتك في الحجز النهارده

الشاب: لي ي عم وزير الدخليه وانا معرفش اوعي ايدك دي

رائد عيونه احمرت من الغ”ضب: لا يرو”ح امك (وضر”به للبو”كس في وشه وقعه علي الارض) الظابط رائد الجارحي

الشاب اتو”تر: انا انا اسف ي باشا والله

 

 

وقام جري بسرعه

البنت خافت وكانت هتمشي ووقفها صوت رائد: استني

البنت بصت ليه وهي بتبلع ريقها بصعوبه: ن..نعم

رائد: اسمك اي

البنت بخ”وف: اسمي جميله

رائد: اممم تعالي معايا ي جميله (لاحظ انها خايفه) متخافيش وتعالي

جميله مشيت معاه وهي مر”عوبه مش بس خا”يفه لغايت ما وصلو قدام العربيه بتاعت رائد: يلا اركبي العربيه

جميله بخو”ف: هنروح فين

رائد بصلها: هنقعد في مكان نتكلم عشان اعرف اساعدك ازاي

جميله ابتسمت: بجد هتساعدني

رائد: يلا اركبي العربيه

 

وراحو كافي علي النيل رائد: يلا فهميني بقا

جميله بصت ليه بتركيز و….

بعد ما رائد وجميله راحو كافي علي النيل

رائد: يلا فهميني بقا

جميله بصت ليه بتركيز: بص ي سيدي انا هربت من اهلي عشان عايزين يجوزوني لواحد عنده 50سنه وانا لسه 20سنه وعشان متجوزتش زي البنات الي في سني اهل البلد بقو يطلعو عليا كلام ووصل لشر”في كمان ودا بسبب اني برفض اي عريس يجيلي افتكرو ان فيه عي”ب وبعدها ابويا قرر يجوزني لواحد من البلد غصب عني وبعد ما هربت فكرت ان كل حاجه اتحلت لغايت امبارح كنت رجعه الشقه الي سكنه فيها في ***وواحده من الجيران قالتلي ان في ناس جت وسالت عني وبعد ما ورتها صورت ابويا عرفت ان هو عرف مكاني والحمدلله اني مكنتش موجوده وقتها

رائد بانتباه: وهيفرق اي دلوقتي وبعد 6 شهور ما انتي هتبقي مطلقه وهيتكلمو عليكي برضو

جميله اتنهدت: ابن خالي عايش برا وكلمتو وبحكم شغله مش هيعرف يجي غير بعد 6 شهور وهياخدني اعيش معاه وانا مش هعرف اروح لوحدي لاني عشت طول عمري في البلد معرفش اروح فين ولا اعمل اي (اتنهدت بتعب من كتر الكلام) هااا موافق تساعدني ولا لا

رائد رجع بضهره وسند علي الكرسي وفضل باصص ليها بتفكير

جميله بصت ليه والد”موع بدات تتجمع في عيونها: خلاص عرفت ردك انا اسفه

وقامت عشان تمشي كانت فكراه هيوقفها بس كان باصص ليها وساكت وشايفه وهي بتمشي ومتكلمش

جميله مسحت د”معتها الي نزلت واتنهدت بحز”ن ومشيت رجعت شقتها تاني

رائد فضل قاعد خد نفس طويل وطلعه تاني وعمل مكالمه وقفل وفضل باصص لنيل

*فلاش باك

_ انا بحب الكافي دا اوي ي رائد وبحب النيل كمان شايف شكله حلو ازاي دا صحبي من وانا صغيره باجي احكي لي حزني وامشي

رائد مسك ايديها وضغط عليها: من دلوقتي مفيش حزن هتيجي تحكيلو فرحتك بس ي ساره

 

 

ساره بصت ليه ببتسامه: انت احسن حاجه حصلتلي في حياتي

رائد ابتسمت: وانتي كل حياتي بحبك ي ساره

ساره: وانا بحبك ي قلبي

*ببااااك

رائد اتنهدت بحز”ن وهو لسه باصص لنيل وبدا يفكر في كلام جميله وهي فعلا بتقول الحقيقه ولا لا فضل قاعد بيفكر كتير لغايت ما قاطع تفكيره صوت رنت تليفونه ورد عليها بسرعه

جميله رجعت المكان الي عايشه فيه كانت شقه باين انها قديمه اوي كانت مقرره انها تاخد حاجتها وتشوف شقه تانيه ولما فتحت الباب اتفاجئت لما لقت ابوها وولاد عمامها قعدين ومستنينها

كانت هتجري بس واحد من ولاد عمها مسكها بسرعه

ابوها صابر: بقا بتمشي معاه ماء الرجل ي بنت ال مش كفايه كلام اهل البلد عليكي (كان كل كلمه يقولها يضر”بها بالق”لم)

جميله وهي بتصر”خ من الو”جع: حرا”م عليكي يابا تجوزني واحد كبير كده

صابر بغض”ب: حرمت عليكي عيشتك ي بنت ال غو”ري قدامي

جميله بد”موع وصراخ:مش عايزه اجي سبني ولما ترجع قول ليهم اني م”ت وانا مش هوريك وشي تاني بس متجوزنيش بالطريقه دي انا بنتك متعملش معايا كدا

صابر ضر”بها بالق”لم خلاها تنز”ف من مناخرها: وكمان بتعلي صوتك عليا (وبص لولاد عمامها) هتوها وتعالو كتب كتبها والفرح علي منصور ولد الجبالي النهارده

_ محدش يقرب منها

كلهم بصو في اتجاه الصوت وكان رائد.. تكلم فريد واحد من ولاد اعمام جميله: وانت مالك انت

رائد قرب منهم وسحب جميله ليه: انتي كويسه (شاف الد.م الي يسقط من مناخيرها بص ليهم بغ”ضب)

محمود ابن عمها بصوت عالي: دا عيشقك الي هربتي معاه ي و””خه انطقي

رائد اتع”صب اكتر وضر”به بالبو”كس في وشه: لا ير”وح امك معاك الظابط رائد الجارحي وبلي عملتو دا ممكن اخدكم كلكم كدا وبيتكم في الحجز النهارده

محمود بصله بغ”ضب وغ”ل

والباقي اتو”تر لما عرفو انه من يعمل على حماية الوطن داخليا بجد وصابر اتكلم: وانت عايز اي

رائد بص لجميله الي باصه في الأرض وبت”عيط: بنتك هيبقا فرحها النهارده زي ما قولت انا مقدرش اكسرلك كلمه برضو (وكمل ببرود) بس انا الي هتجوزها

لكم بصولو لم تستوعب وووو….

رائد بص لجميله الي باصه في الأرض وبت”عيط: بنتك هيبقا فرحها النهارده زي ما قولت انا مقدرش اكسرلك كلمه برضو (وكمل ببرود) بس انا الي هتجوزها

كلهم بصولو بصدم#مه

صابر بص لجميله: اي حد المهم تتجوز وتكتم كلام اهل البلد

فريد بهمس لصابر: بس ي عمي هنقول اي لمنصور والفلوس الي اداها ليك

صابر بصله وبنفس الهمس: هنرجعها ليه وخلاص وبعدين مش هينفع نرفض ممكن يخدنا كلنا عالسج”ن زي ما قال (وبدا يتكلم بصوت عالي) هنرجع البلد وهناك هنكتب كتب الكتاب والفرح

جميله كانت بصه لباباها بحز”ن وق”هر

وفعلا رجعو البلد كلهم ومعاهم ورائد

مامت جميله اول ما شفتها جريت عليها وحضنتها: روحتي فين ي حبيبتي وجع”تي قلبي عليكي

جميله قربتها ماء الرجل جامد: كان لازم امشي ي ماما مكنش ينفع تجوزني للراجل دا

مرات عم جميله: تستاهلي الاكتر من كدا كمان ما انتي رفضتي ابني زينة الشباب وكل ما حد يتقدم بترفضي علي اي يختي

جميله بصت ليها بحز”ن: ابنك الي ببتكلمي عليه دا جالي وانا 15 سنه كنتي عيزاني اتجوز في السن دا

مرات عمها بستهز”اء: وانتي تفرقي اي عن باقي بنات البلد

مامت جميله: بس ي سميه ملكيش دعوه ببنتي (وخدتها وراحو الاوضه عشان تجهز لفرحها)

صابر كان مع رائد وبيتكلمو لغايت ما دخل عليهم فريد: عمي الحق منصور برا

صابر اتو” تر: طب اقعد مع رائد اما اشوفه عايز اي

وفعلا طلع برا لقي منصور واقف ومعاه الرجاله بتاعته: سمعت ان لقيت الي يتجوز بنتك البا”يره ي صابر

صابر: مكنش ينفع أرفض دا من يعمل على حماية الوطن داخليا ي منصور انا هرجعلك فلوسك ونفضها سيره علي كدا

منصور ضحك: نفضها سيره اه قولتلي (وتغيرت ملامحه للش”ر) وحيات ام”ك هو اي دا الي نفضها سيره انت شايفني عيل صغير معاك

منصوره مسكه من هدومه (من عند كتفه كدا): اسمع يراجل ي خر”فان انت الفلوس هترجع الطاق طقين انت فاهم

_ نزل ايدك دي بدل ما هتتك”سر

منصور بص للصوت كان رائد ابتسم: وانت العريس الجديد لا باين عليك حلو ومتريش وقعت ليهم من السما

 

 

رائد راح ووقف قدامه وتكلم ببر”ود وولع س”جاره: بص ي منصور جميله كمان شويه هتبقي مراتى في الأحسن ليك تاخد بعضك وتمشي (منصور لسه هيتكلم) متقا”وحش بقا واسمع الكلام ومشي يلا

منصور بص لصابر بغ”ضب ورجع بص لرائد وخد رجلته ومشي

صابر بصله بخ”بث: ي مرحب بيك ي جوز بينتي اتفضل ادخل البيت اي الي طلعك منه بس

ورجعو تاني دخلو البيت وصابر اتكلم: خلاص ي فريد رجع الفلوس لمنصور مبقاش ليها لازمه

رائد بصله بسخر”يه وبعد فتره جه المؤذون وجت جميله ومعاها مامتها ومرات عمها

المؤذون لسه بيكتب الكتاب باب البيت خبط وراح فريد يفتح لقي من يعمل على حماية الوطن داخليا ومعاه شويه عساكر: دا بيت صابر الهواري

صابر لما سمع اسمه خا”ف: ايوا انا صابر

رائد قام وقف وراح ليه سلم عليه: معاك الظابط رائد الجارحي

الظابط ببتسامه: اهلا اهلا بحضرتك بسمع عنك كتير وكان نفسي اشوفك من زمان فرصه سعيده (وكمل بستغراب) حضرتك تعرف صابر

رائد ابتسم ليه: انا اسعد طبعا ايوا في حاجه

الظابط بص لصابر: مطلوب القبض عليك منصور الجبالي متهمك في سرقة فلوس

مامت جميله بصدم#مه: يالهوي.. فلوس اي دي ي صابر

رائد: في اي دليل يثبت الكلام دا

الظابط: لا

رائد ببرو”د: يبقا مينفعش تقبض عليه ي حضرت الظابط ولا اي

وفعلا الظابط خد العساكر ومشيو وبعد دقايق دخل منصور الجبالي وووو….

بعد ما الظابط مشي بعد دقايق دخل منصور ومعاه الرجاله بتاعته وبص لرائد ببتسامه خبي”ثه: لا مطلعتش قليل ي حضرت الظابط

رائد ببرود: عارف (وبص للمؤذون) يلا ي شيخنا اكتب الكتاب

منصور كان واقف وباصص لرائد بغ”ضب من بر”وده وخد رجالته ومشي والمؤذون كتب الكتاب خلاص وبعدها مشى

صابر: لازم نعمل فرح كبير ونعزم كل اهل البلد

مامت جميله: الاول قولي اي موضوع الفلوس الي منصور بيقول عليها دي

صابر بتو”تر: فلوس اي الي هسرقها ي وليه انتي هروح اعرف اهل البلد

ومشي بسرعه وكلهم مشيو ومفضلش غير جميله ورائد

جميله والد”موع مليه عيونها: انت لي رجعت في كلامك

رائد بصلها: كلام اي

جميله مسحت دمو”عها الي نزلت: انك مش هتساعدني

رائد سند ضهره علي الكرسي وتكلم ببرود: انا مقولتش اني مش هساعدك انتي الي مشيتي

جميله بستغراب: انت الي سكت ومكنتش بتتكلم ولا رديت عليا

رائد: وهو التفكير حرا”م كنت بفكر انتي مستنتيش

جميله: كان ممكن تقول انك بتفكر بس انت فضلت باصصلي وساكت وحتي وانا ماشيه محاولتش توقفني (اتنهدت) طب عرفت مكاني ازاي

رائد: مش صعب عليا اعرف مكانك

جميله اضا”يقت من بروده وقامت راحت اوضتها وهو فضل قاعد يفكر

محمود بغ”ضب: بنت ال*** بقا رفضتني انا زمان وقولت ان منصور هيوريها النجوم في عز الضهر وتجيلي راكعه عشان اوافق اتجوزها وتخلص منه بس دلوقتي مستحيل تجيلي

سميه مرات عم جميله بخ”بث: لي مستحيل زي ما كنا بنطفش العرسان زمان وبيبان انها الي رافضه نطفشه دلوقتي

محمود: نطفش اي ياما دا كتب الكتاب خلاص بقت مراته

سميه ضحكت: يطلقها يواد مش صعبه يعني نقوله………..

محمود ابتسم بخ”بث: صح وبكدا هيطلقها فعلا

سميه بصت ليه: بالظبط وعشان عمك يدراي فضيحته تقول انك الي هتتجوزها وتستر عليها

محمود ضحك بصوت عالي: الله علي دماغك ياما

صابر رجع البيت بعد ما عرف اهل البلد كلها وقالهم ان الفرح بكرا وعرف رائد الاوضه الي هينام فيها ودخل هو اوضته محمود كان مراقب دا كله من بعيد وبعد ما صابر يغلق عينيه راح اوضة رائد

محمود بخب”ث: بدايت معرفتنا مش حلوه قولت اجي ونخليها حلوه وخلاص انت بقيت من العيله

رائد بصله ببرود: اهلا

محمود: قولي بقا ي رائد انت اي حكايتك عرفت جميله ازاي يعني ومن امتي احكيلي

رائد مردش عليه ومحمود اضايق منه اوي

محمود: اكيد لما هربت من هنا اصل هي طول عمرها عايشه هنا ومتعرفش حاجه عن برا (وبصله بخ”بث) واكيد برضو وقعت في حبها من اول نظره زي ما بيقوله هي جميله فعلا اسم علي مسمي جميله من وهي صغيره.. عارف لما كنا مع بعض….

قاطعه رائد: كنتو مع بعض ازاي يعني

محمود لم تستوعب مصطنعه: هي جميله مش حكيالك اننا كنا بنحب بعض بس امي موافقتش عليها بسبب كلام اهل البلد عليها كانت بترفض اي عريس عشاني وعشان مكنتش جاهز اتجوزها استنتني كانت عيزانا نهرب ونتجوز ولما رفضت عرضت عليا اني اتجوزها غير شرعي بس مينفعش اعمل في عمي كدا (بصله بطرف عينه وكمل) هو اه قضينا مع بعض ايام حلوه من غير جواز بس برضو دا جواز غير شرعي مينفعش كانت ايام بقا (اتنهد) يلا اسيبك تبات سلام رائد فضل يفكر في كلامه كتير وكان متعصب من جميله وقر”فان منها

عدا اليوم وجه وقت الفرح كان كل اهل البلد جم وجميله بتجهز

 

 

محمود لامه: تفتكري مشي

سميه ضحكت: اكيد مشي انا مشفتوش من الصبح مفيش واحد هيقبل يتجوز واحده كدا

وفعلا خلصت جميله وعدا وقت كتير ورائد مكنش ظاهر ومحمود كان باصص لجميله بخ”بث وراح لصابر: فين رائد ي عمي

صابر بتو”تر: والله ما انا عارف ي بني وبرن عليه مبيردش

محمود بقلق مصطنع: طب وهتعمل اي دلوقتي الناس بدات تلاحظ

عدا وقت ورائد برضو مبيردش علي حد وجميله كانت قلقا”نه وخا”يفه وبتفكر: ممكن يكون رجع في كلامه ومشي لا اكيد لا ياربي

صابر: احنا هنلغي الفرح لغايت ما نشوف رائد راح فيه

فريد بسرعه: مش هينفع ي عمي كدا هيقولو ان العريس هرب والكلام هيكتر

مامت جميله بد”موع: فريد عنده حق ي صابر رن عليه تاني يخويا يمكن يرد المره دي

جميله دخلت اوضتها وفضلت تعيط: اكيد مشي رجع في كلامه طب لي جه من الاول لي يعمل معايا كدا كلام الناس هيزيد وابويا هيجوزني منصور تاني لي ي رائد

صابر كان بيرن عليه وبرضو مكنش بيرد وجميله قفلت علي نفسها ومكنتش راضيه تفتح لحد

محمود بص لامه وابتسم بخ”بث: انا موافق اتجوز جميله وداري المشكلة الي هتحصل دي

جميله سمعته وهي في الاوضه ومسحت دموعها بحز”ن وقه”ر: الظاهر مفيش حل غير دا ي تجوز واحد أكبر ماء الرجل ب 30سنه ي تجوز ابن عمي الي هيعيشني في جح”يم

وخرجت برا عشان توافق بس سكتت لما لقت…..

جميله بعد ما سمعت كلام ابن عمها مسحت دموعها باهمال:الظاهر مفيش حل غير دا ي تجوز واحد أكبر ماء الرجل ب 30سنه ي تجوز ابن عمي الي هيعيشني في جح”يم هو وامه

وفعلا خرجت برا عشان توافق بس سكتت لما لقت محمود واقع علي الارض ورائد واقف وباصص ليه بغ”ضب

رائد: تتجوز مين ي ر”وح امك تتجوز مراتي انت ا”هبل يلا

صابر جري عليه: انت روحت فين ي بني قلقتنا عليك

رائد بصله: خرجت شويه والعربيه عطلت ماء الرجل وانا في الطريق (وكمل ببر”ود) يلا عشان الناس

صابر: ايوا يلا ي امو جميله (وبص لجميله) يلا ي بنتي عشان فرحك والناس

رائد بص لجميله بطرف عينه لقه عيونها حمره من كتر العياط ومامتها قربت منها: تعالي ي حبيبتي اظبطلك مكياچك الي باظ دا وانت ي رائد روح غير هدومك

محمود قام وبص ليهم بغي”ظ وهو ماسك وشه مكان الضر”به بتاعت رائد وسميه قربت منه وخدته ومشيت

محمود بغ”ضب: حسابه تقل معايا دي تاني مره يعملها

سميه: بطل غباء وعقل كدا عشان نعرف نفكر

محمود بز”عيق: نفكر في اي انتي مشوفتيش حاجة تغضب ربنا اي قدامهم برا ضر”بني ورماني علي الارض انا محمود الهواري يحصل فيه كدا

سميه بتفكير: انا مش عارفه رجع ازاي بعد ما سمع كلامك

محمود بغ”ضب: انتي بتفكيري في اي دلوقتي

سميه: ي غبي افهم الحوار دا في حاجه دا حتي امبارح سمعت ام جميله بتشكره

محمود بعدم فهم: قصدك اي

سميه بصتله بسخر”يه: وهو انا لو فاهمه هقول الكلام دا لي ي حما”ر انت اكيد في حاجه بتحصل وانا لازم اعرفها

محمود: طب هنعمل اي

سميه فضلت تفكر كتير: سيب الموضوع دا عليا

برا واحده من اهل البلد: هو في اي يختي العرسان اتاخرو ليه

واحده تانيه ضحكت: باين العريس طفش كنت داخله البيت اسأل ام جميله سمعتهم وهما بيقولو انه مش موجود وبيرنو مبيردش

ردت عليها بضحك: والله عنده حق دي ما تطقش

وخرج في وقتها رائد وجميله بصلهم بصد”مه

بنت من اهل البلد: دي وقعت عليه منين دي يبختها

والفرح بدا وكلهم كانو مبهورين برائد وصابر كان واقف مبسوط لغايت ما شاف منصور ورجالته داخلين تلاشت الابتسامه وقرب منه: جاي لي ي منصور

منصور ببتسامه خبي”ثه: جاي ابارك ي راجل مالك خا”يف لي

صابر: الله يبارك فيك يعم وجبك وصل امشي بقا

شافهم رائد راح ليهم وتكلم بز”هق: احنا مش هنخلص بقا

منصور ضحك: لا هنخلص ي عريس (وقرب من صابر همس بكلام مش مفهوم وبص لرائد وكمل) الف مبروك… يلا ي رجاله

ومشيو كلهم ومنصور بيضحك

رائد بعدم فهم: هو قالك اي

صابر بتو”تر: ها لا لا مفيش حاجه روح لجميله عشان الناس

وسابه ومشي بسرعه من غير ما يستني رده ورائد راح لجميله

رائد بملل: انتي هتفضلي حزينه كدا

جميله بصتله كانت عيونها كلها دم”وع ووشها اصفر

رائد بصلها شويه : افردي وشك عشان الناس

*فلاش باك

رائد بعد ما سمع كلام محمود كان مضا”يق وقر”فان من جميله قرر انه يمشي ويسبها بس قبلته مامت جميله

مامت جميله ببتسامه: رايح فين ي بني

رائد بصله: كنت خارج اتمشى شويه

مامت جميله اتنهدت: جميله حكتلي كل حاجه يبني وكنت عايزه اشكرك انك وافقت تساعدها انا مش قادره علي ابوها ومش عارفه اوقفه عن الي كان عايز يعملو عشان كدا انا الي هربتها من هنا وللاسف عرفو مكانها تاني وبمساعدتك هتعرف تمشي من هنا وتكمل حياتها انا مش عارفه اشكرك ازاي

رائد ابتسم: مفيش داعي للشكر يلا روحي ارتاحي شويه بكرا يوم طويل

مامت جميله ابتسمت وفعلا راحت اوضتها ورائد خرج برا البيت ركب عربيته ومشي فضل ماشي كتير بالعربيه لغايت ما وقف في مكان كان كلام محمود شاغل تفكيره ومش عارف يصدقه ولا لا

ومن كتر التفكير يغلق عينيه وصحي الصبح مشي شويه عشان يرجع البيت وبعدها العربيه وقفت في نص الطريق وبسبب ان تليفونه كان صامت مسمعش الرنات بتاعتهم حاول يرجع يشغلها تاني لغايت ما اخيرا اشتغلت ورجع البيت

*باااك

مامت جميله: يلا ي حبايبي اوديكو الاوضه بتاعتكم

جميله بهمس: اوضة اي ي ماما انتي ناسيه انو جواز عالورق هنام ف نفس الاوضه ازاي

مامت جميله بنفس الهمس: امال كل واحد ينام في اوضه ومرات عمك تعرف تفضحك في البلد تاني اسمعي الكلام

رائد كان سامع كلامهم وفعلا راحو نفس الاوضه كانت جميله متو”تره: اطلع برا

رائد بصلها بستغر”اب: نعمم؟؟

جميله بتو”تر: قصدي اطلع برا اغير الفستان يعني وابقي ادخل تاني

رائد: ومرات عمك تشوفني برا تفضحك في البلد تاني

جميله شه”قت: دا كلام ماما سمعتو ازاي

رائد ببر”ود: انتو الي اتكلمتو قدامي وصوتكم كان عالي

جميله بض”يق: طب انا عايزه اغير الفستان دا اعمل اي

رائد ابتسم بخ”بث وقرب منها: سهله تعالي اساعدك

جميله شه”قت: يالهوي لا

رائد مقدرش يكتم ضحكته وضحك بصوت عالي علي شكلها ودي كانت اول مره جميله تشوف ضحكته وابتسمت

رائد: طب انا خارج

واول ما فتح الباب وقفو مصدومين لما شافو….

رائد بغ”ضب: انتي بتعملي اي عندك

واول ما فتح الباب وقفو مصدومين لما شافو الخدامه واقفه وبتحاول تسمع كلامهم رائد بص لجميله ورجع بص ليها

رائد بغ”ضب: انتي بتعملي اي عندك

الخدامه بخو”ف وتو”تر: ولا حاجه ي بيه انا كنت جايه اشوفكم عايزين حاجه ولا لا

رائد: طب روحي شوفي شغلك (وقفل الباب لما مشيت جري)

جميله بخو”ف: تفتكر سمعت حاجه

رائد بتفكير… *فلاش باااااگگگ

رائد ببر”ود: انتو الي اتكلمتو قدامي وصوتكم كان عالي

جميله بض”يق: طب انا عايزه اغير الفستان دا اعمل اي

رائد كان هيرد بش شاف خيال باين من تحت الباب ان في حد واقف برا وبيسمعهم حاول يغير الموضوع

رائد ابتسم بخ”بث وقرب منها: سهله تعالي اساعدك

جميله شه”قت: يالهوي لا

رائد مقدرش يكتم ضحكته وضحك بصوت عالي علي شكلها ودي كانت اول مره جميله تشوف ضحكته وابتسمت

رائد قرب من الباب وفتحه بسرعه: طب انا خارج

*بااااااگگ

رائد ببرود: لا مسمعتش حاجه (وفتح الباب وخرج)

جميله وقفت قدام المرايا وبصت لنفسها بحز”ن: كان حلمي بسيط وزي اي بنت ان اليوم دا يكون اسعد يوم في حياتي واكون مع الي بحبه واعيش حياه مستقره زي اي حد اعيش في امان (ومسحت دمو”عها الي نزلت بحز”ن) حصل عكس ما اتمنيت تمامًا

سميه: هاا ي عفاف احكيلي اي الي حصل

عفاف: ولا حاجه ي ست هانم معرفتش اسمع حاجه اصل البيه فتح الباب وشافني وانا واقفه

سميه بغ”ضب: يخر”بيتك انا غلطانه اني اعتمد علي واحده غبيه زيك غو”ري من وشي

عفاف: اسفه ي ست هانم

ومشيت بسرعه من قدامها

محمود جه من وراها وهو بيضحك: بقا تسيبي الدنيا كلها وتقولي لعفاف

سميه بخ”بث: اخر”س انت دلوقتي اما نشوف هنعمل اي

محمود: الظابط دا مش سهل يتلعب معاه

سميه: عيب عليك ي واد تقول كدا وامك موجوده هنلاقيلو حل نعمل ليهم مشا”كل لغايت ما يز”هق منها ويطلقها

محمود شاف رائد: هناك اهو

سميه فكرت بسرعه: طب روح اتكلم معاه في نفس الموضوع

محمود: بسسس

سميه زقته: امشي يلا

رائد كان واقف بيتكلم في التليفون خرج ليه بسرعه: اي ي عرسنا طالع برا اوضتك لي يوم فرحك (كمل بخ”بث) العروسه معجبتكش ولا اي غريبه مع انها كانت بتعجبني اول لما….

قاطعه رائد ومتحكم به من هدومه بغ”ضب: اسمع يلا لو جبت سيرت مراتى تاني علي لسانك هقطعه فاهم ولا تحب افهمك بطريقتي (وبصله بسخريه) ولا تحب تاخد بو”كس تالت

محمود حاول يداري خو”فه من نظرات رائد وسابه ومشي ورائد رجع الاوضه كانت جميله غيرت الفستان ولابسه بيچامه بيتي وقعده بتسرح شعرها

رائد: اجهزي عشان بكرا هنرجع القاهره عندي شغل

جميله كانت سرحانه ومسمعتش كلامه قرب منها وتكلم: قولت اجهزي عشان هنرجع بكرا القاهره سمعتي

جميله فاقت وبصت ليه: بكرا بالسرعه دي

رائد بغ”ضب مكتوم: وانتي فكرا اني فضيلك عشان اقعد اكتر من كدا بكرا هنرجع القاهره ف اجهزي ولو مجهزتيش هرجع انا

جميله: هترجع انت ازاى لوحدك والناس….

قاطعها رائد بغ”ضب: يادي الناس كل شويه الناس هتقول الناس هتعيد ما تو”لع الناس انا قولت الي عندي لو مجهزتيش هرجع انا

جميله خا”فت منه وراحت خدت مخده من علي السرير وحطتها علي الارض عشان تنام

رائد: انتي بتعملي اي

جميله بحز”ن: هنام وهاجي معاك بكرا تصبح على خير

رائد قرب منها بخطوات سريعه وشالها ونايمها علي السرير: مفيش نوم علي الارض

جميله بخو”ف: لا يغلق عينيه انت علي السرير وانا هنام علي الارض

رائد ببرو”د: مبحبش اعيد كلامي

كان قريب منها اوي وفضلو بصين لبعض وسرحو رائد قرب منها اكتر ووو…

مامت جميله: ي مصيبتي السوده يعني انت تخلصت بنتك ي راجل

صابر: شششش منخفض صوتك دا

مامت جميله بد”موع: ي حبيبتي ي بنتي الله يسامحك ي صابر تخلصت بنتك وخدت التمن وجاي تقولي دلوقتي لي  هعملك اي يعني

صابر: انا عايز الدهب بتاعك منصور عايز ضغف الفلوس وانا صرفت نصهم اصلا

مامت جميله بغ”ضب: وانا اعملك اي انت عارف انت دا دهب امي الله يرحمها ومحتفظه بي عشان ادي لبينتك لما تتجوز واهي اتجوزت اهو وبكرا هدي ليها وانت اتصرف مليش دعوه

صابر: امال عيزاني اتحبس وانا ماضي علي وصولات امانه قالي ي اوديلو بنتك ي ادخل السجن

مامت جميله بصدم#مه: ايييي

صابر: ايوا ده الفرح بتاعهم وقالي ي رجع الفلوس الي ادهالي ي اوديلو بنتك

سميه كانت واقفه برا الاوضه وسمعت كلامهم ابتسمت بخ”بث وووو..

جميله بخو”ف: لا يغلق عينيه انت علي السرير وانا هنام علي الارض

رائد ببرو”د: مبحبش اعيد كلامي

كان قريب منها اوي وفضلو بصين لبعض وسرحو رائد قرب منها اكتر وفجأه بعد بسرعه: يلا نامي

وهو وقف في الشباك الي في الاوضه وولع سجا”ره

جميله فضلت باصه ليه بحز”ن وهمست: مبخافش علي فكرا ومش هنام بالعند فيك

رائد من غير ما يلتفت ليها: نامي ي جميله

جميله شق”هت لما لقتو سمعها وغطت وشها بسرعه وفعلا نامت

رائد بصلها وابتسم غ”صب عنه واتنهد وراح نام

محمود بغ”ضب: نعممم يختي جميله مين دي الي نرجعها لمنصور ما انتي عارفه اني عايز اتجوزها

سميه: جميله ولا الفلوس

محمود بصلها بعدم فهم: انتي بتقارني اي ب اي

سميه بخ”بث: ي غ”بي افهم انا سمعت عمك امبارح وهو بيقول ان منصور قاله ي ترجع الفلوس وتكون الضعف ي تجبلي جميله

محمود بعدم فهم: ايوا انتي هتعملي اي يعني

سميه ابتسمت بخ”بث: نرجعله احنا جميله ونطلب فلوس وهو هيعمل اي حاجه عشان جميله تكون معاه

محمود بسخر”يه: وهو عمي ومرات عمي هيسبونا نعمل كدا

سميه بخ”بث ونبره ماليها الش”ر: عمك ماضي علي وصولات امانه ناخدها من منصور وندخله الس”جن احنا وبكدا يبقا البيت من حقنا ونطرد مرات عمك والبيت يفضي لينا وبس وتسيبك من البت البا”يره دي وجوزك احسن بت في البلد

محمود بتفكير: طب ورائد

سميه: نقوله ان منصور خط”فها ويولعو مع بعض واحنا الي كسبنا الفلوس والبيت

محمود ضحك: دا انتي عليكي دماغ

سميه ضحكت: طب جهز نفسك عشان نروح لمنصور نتفق

سمعوا صوت مامت جميله من برا: تمشو بسرعه دي

سميه ومحمود بصو لبعض بستغرا”ب وخرجو يشوفو في اي

جميله ببتسامه حز”ينه: رائد عنده شغل لازم يرجع القاهره هتوحشيني اوي

مامت جميله بد”موع: وانتي كمان ي حبيبتي خالي بالك من نفسك

سميه:في اي ي جميله(وشافت شنطه هدومها) واي الشنطه دي

جميله: ماشيه ي مرات عمي

سميه ومحمود بصو لبعض بصد”مه وكملت سميه: ليي كدا

جميله بصت لرائد الي واقف ساكت: يلا

مامت جميله: طب استني ابوكي شوفي قبل ما تمشي

سميه فكرت بسرعه وراحت وقفت غير طاهر مامت جميله: استنو افطرو مينفعش تمشو كدا

مامت جميله: ايوا ي رائد يبني افطرو وامشو علي طول

جميله بصت لرائد مستنيه ردت فعله وهو حركه راسه بالايجاب: حاضر

جميله ابتسمت وراحت مع مامتها وسميه خدت محمود ومشيو

محمود بغ”ضب: هتعملي اي دلوقتي

سميه بتفكير وووو…

وبعد ما خلصت كلامها: كدا مش هنلحق نروح لمنصور هات التليفون ارن عليه

منصور بض”يق: عايزه اي ي سميه انتي كمان

سميه: انا وانت نفس المصلحه ي منصور انت عايزه جميله وانا هجبهالك بس بشروط

منصور ابتسم بخ”بث: هديكي الي انتي عيزاه

سميه بصت لمحمود: عايزه وصولات الامانه الي صابر ماضي عليها

منصور بستغرا”ب: عيزاها لي

سميه: لو عايز جميله وافق علي شروطي عايزه نفس الفلوس الي ادتها لصابر وضعفها كمان وعايزه الوصولات ها قولت اي

منصور: موافق طبعا

سميه ابتسمت بخ”بث: كدا اتفقنا جميله هتكون عندك بلليل

وقفلت معاه وبصت لمحمود ببتسامه عريضه

محمود بتفكير: تفتكري هيقعدو بعد الي هتعملي دا

سميه: اكيد جميله هتقعد مستحيل تمشي يلا روح هات الي قولتلك عليه

محمود خرج من البيت وسميه راحت علي المطبخ لقت مامت جميله وجميله واقفين مع بعض ابتسمت بخ”بث وقربت منهم

سميه: روحو انتو اقعدو مع بعض وانا هجهز الاكل

مامت جميله: لا ميصحش ي سميه

سميه: والله ابدا اشبعي من بنتك قبل ما تمشي يلا روحو

وفعلا خرجو من المطبخ الإتنين تحت نظرات سميه الي كلها ش”ر وبعد فتره جه محمود

محمود: خدي

وبعد ما سميه جهزت الاكل

قعدو كلهم عشان يفطرو وصابر كان موجود

بعد فتره خلصو وبعدها مامت جميله فقدت وعيها عليها ووقعت علي الارض

 

 

جميله جريت علي مامتها بخو”ف: ماما مالك

رائد جري عليها وشالها ووداها اوضتها: رنو علي الدكتور بسرعه

صابر: المستشفى قريبه من هنا

رائد شالها تاني وخرج من البيت ركب عربيتو وصابر ركب جنبو وجميله ركبت مع مامتها ورا ومشيو

تحت نظرات سميه ومحمود الي مبسوطين ان خططتهم نجحت

سميه مسكت التليفون ورنت علي شخص: دورك جه

وبعد دقايق وصلو المستشفى ودخلو بمامت جميله

جميله بد”موع: الدكتور بسرعه

الدكتور جه وكشف عليها وووووو…

وبعد دقايق وصلو المستشفى ودخلو بمامت جميله

جميله بد”موع: الدكتور بسرعه

الدكتور جه وكشف عليها: متقلقيش عليها ضغطها منخفض شويه الممرضه هتعلق ليها محلول وهتبقا كويسه ان شاء الله

وفعلا الممرضه علقت ليها المحلول وكانت لسه شبه فاقدة للوعي جميله كانت قعده جنبها وبصه ليها بحز”ن ودمو”عها نزله: مبحبش اشوفك كدا ي ماما قومي بقا طمنيني عليكي

حست بايد اتحطت علي كتفها بصت ليها وكان رائد: هتبقا كويسه وشويه وهتفوق متقلقيش

جميله قامت وحضنته وفضلت تعيط: مبحبش اشوفها كدا خليها تقوم كفايه كدا قلبي واجعني عليها

رائد حضنها عشان يطمنها وفضلت جميله تعي”ط

سميه جت المستشفى وراحت للدكتور الي كشف علي مامت جميله: خد الفلوس الي قولتلك عليها لولاك ولولا العلاج الي ادتهولي وحطيتو في الاكل مكنتش هعرف اخلص الي عيزاه

الدكتور عيونه لمعة لما شاف الفلوس: انتي تامري

سميه ضحكت بخ”بث: ساعدني في الي جاي وهديك قدهم

الدكتور بنفس الخ”بث: طبعا معاكي

سميه: كل الي مطلوب منك تبعت اي ممرضه لرائد جوز جميله وتبلغه انك عايزه وبس

الدكتور بعدم فهم: هعوزه لي يعني

سميه: تقوله اي حاجه لغايت ما نفذ الي عيزاه تمام

الدكتور وهو باصص للفلوس: طلما فيها فلوس تمام جدا

ومخدوش بالهم من العيون الي بتراقبهم وسمعت كل حاجه

سميه: يلا نفذ دلوقتي

وطلعت من عند الدكتور خرجت برا كان محمود في العربيه طلع منها وقرب: ها عملتي اي

سميه بخ”بث: جه دورك انت يلا وانا هستناك في العربيه

محمود ابتسم ودخل المستشفى في نفس الوقت كانت الممرضه قالت لرائد ان الدكتور عايزه وراح ليه

وجميله كانت قعده في الاوضه لوحدها

رائد وصل للدكتور كان محمود دخل الاوضه الي فيها جميله

محمود: مرات عمي عمله اي ي جميله

جميله بصت ليه: الحمدلله

محمود بخ”بث: طب رائد قالي اخدك اروحك وهو هيجيب مرات عمي ورانا

جميله بستغرا”ب: قالك امتي دا لسه خارج للدكتور

محمود بتو”تر: ما هو الدكتور قاله كدا وهو راح يخلص اجراءات المستشفى وهيجبها ويجي ومعاه عمي صابر

عند الدكتور