.. انت بتهزر اتجوز واحد في مستشفى الامراض العاقليه

_مبهزرش يا قلب هتتجوزيه.

مرات ابوها: انتي تطولي الشاب غني وابوه طالبك انتي ياريته طلب حد من بناتي بلا نيلة.

قلب بدموع: بابا عشان خاطري بلاش اتجوزه انا هشتغل واعمل يلي انت عايزو بس بلاش دا والنبي.

عزام ببرود: دا يلي عندي كتب الكتاب بليل وهيخرج من المستشفى وتروحي بيته.

قلب طلعت تجري ع اوضتها بحزن وتبكي ع حظها.

مرات ابوها بقرف: اومال لو يعرف حقيقتك هيحصل ايه انتي تحمدي ربنا انه هيتجوزك شاب زي دا.

قلب قفلت الباب ف وشها اتعصبت هناء.

هناء بغضب: بت قليلة الادب.

في الليل…

(بارك لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خيرا)..

قلب بأستغراب: هو فين يلي اتجوزته.

عفاف بحنان: في البيت تعالي يلا هنروح يا ضنايا.

بصت ع اهلها وابوها بص الناحيه التانيه.

وصلت القصر واتصدمت قد ايه جميل: ا

لله حلو اوي.

عفاف بضحك: تعالي يابنتي.

داخلو القصر.

قلب بدموع في نفسها: كان نفسي اكمل تعليم.

عفاف بهدؤء: زيننننن.

قلب بانتباه: اسمه زين.

عفاف بابتسامة: ايوا يا بنتي اطلعي اول جناح هتلاقيه دي اوضتكم.

قلب بهدؤء: تمم عن اذنك.

طلعت لاقت الجناح كله اسود والضلمه فيه ولاقت شاب وقف في البلكونه.

: انتي مين يا حلوة.

قلب بشهقة: ا انت ز زين.

زين بابتسامة: ايوا انا زين وانتي بقا مين.

قلب بصدمة من جماله: صلاة النبي انت جوزي.

زين ببراءة: وانتي حلوة اوي يا قمرية بقولك ايه.

قلب بسرحان فيه: قول.

زين قرب منها وشدها لحضنه بايد واحدة: انتي مراتي صح.

قلب بتوتر: هاه ا ايوا.

زين قرب لشفا”يفها: انتي حلوة اوي اوي.

قلب بخوف: ا انت مش المفروض مجنون ابعد لو سمحت.

زين قرب وهمس لها شهقت بقوة.

قلب بصراخ: لاااااا انت بتقول ايههه عايزاني اق”لع ليههههه.

زين ابتسم وقرب منها ووو…..

قلب بصراخ: لاااااا انت بتقول ايههه عايزاني اق”لع ليههههه.

زين ابتسم وقرب: اقلـ، ـعي مش انتي عروستي والنهاردة داخلتنا يلا بقا اقلـ، ـعي.

قلب بقلق وبعدت عنه: زين يا حبيبي اي رايك نلعب.

زين بطفولة: وهتقلـ،ـعي صح 🥺.

قلب: حاضر يلا يا حبيبي عشان تاخد علاجك.

زين فرح: هاااااه يلا انتي اسمك ايه.

قلب بابتسامة: اسمي قلب.

زين بطفولة: قلب وانا زين اي رايك نبقا قلب الزين.

قلب بهدؤء: حاضر يا زينو.

جت تنام راحت ع الكنبة.

زين ببراءة: ضهرك هيوجعك تعالي هنا وانا هنزل ع الارض.

قلب بابتسامة: لا زين وقلب صحاب صح.

زين بابتسامه جذابة: صح وزين صاحب قلب لوحده.

قلب بهدؤء: يبقا زين يسمع الكلام.

زين ببراءة: حاضر يا قلب الزين.

قلب ابتسمت في نفسها.

راحت تنام ع الكنبه وغمضت لاقت يلي مسك ايديها وبيترعش: متسبنيش تعالي جنبي.

قلب بحنان: حاضر يا زينو.

راحت وناموا وهو فضل ماسك ايديها.

قلب ف نفسها: يا خسارة البراءة دي يبقي مجنون كمان بجد يا خسارة.

تاني يوم….

عفاف بابتسامة: الاكل اهو خديه لزين والعلاج يا بنتي.

قلب بهدؤء: ماشي يا ماما وكلي انتي كمان.

عفاف بتوتر: ك كنت عايزة اقولك ع حاجه.

قلب لسه هترد زين ناده عليها.

عفاف: خلاص روحي شوفيه الاول.

طلعت له الاوضه.

قلب باهتمام: يلا يا زينو عشان تاكل.

زين ببراءة: يلا يا قلبوو.

قلب ضحكت ع طفولته….

جابت الاكل وجايه تاكله اتقلب وعيونه احمرت: ايههه فاكرني عاااااجزززز مش هعررف اكل لوحدي زيك زيهاااااا غووووري من واشيييي.

قلب بصدمة: زين مالك.

زين بغضب: بقوووولكككك برررا مش عااايز اشووووفكككككك برررا.

جت عفاف.

عفاف بتوتر: اهدا ويلا خد العلاج.

زين رمي الاكل: اهداااا ايهههه انتو فاكرني مجنوووون برراااا كلكمممم برااااااا ااه…

سقط فاقد الواعي.

قلب جريت عليه بخوف: زين فوق الدكتووووررررر.

بعد شويه.

نزل الدكتور وقلب كانت قاعدة خايفه عليه.

عفاف بحزن: مالك يا بنتي.

قلب بحزن علي حالته: ليه بيعمل كده ازاي بيكون طفل برائ واذا فجاءة بيبقا كده ازاي.

عفاف عيونها دمعت: عشان هو مش مجنون يا قلب.

قلب بصدمة 😳😳😳😳😳.

#يتبع….

قلب بصدمه: انا مش فاهمة يعني لاعبتوا بيا وفهمتوني انه مجنون واستاذ زين كل دا بيمثل عشان يقرب لي صح طمعاان في ج’سميييييي زي يلي قبلههههه.

عفاف بحزن: لا يابنتي زين عنده حالة نفسيه بسبب… سكتت.

قلب بدموع: كملي بسبب ايه.

عفاف بحزن: بعدين هتعرفي لازم دلوقتي تبقي معه وتساعديه يخف هو محتاجلك يا قلب.

قلب بهدؤء: تمم ولما ابنك يخف اضمني لي انه يطلقني.

عفاف بفرح: ماشي المهم يخف وانا هدفعلك يلي انتي عايزاه بس ابني يرجع تاني لحضني.

قلب: انا مش عايزة حاجة عن اذنك.

قامت نزلت تحت وهي بتفكر تعمل معه ايه.

طلعت لاقته بيلعب بالعربيات وحولين منه العاب صعب عليها.

زين قام جري حضنها: مشيتي ليه العيال يلي تحت وحشين اوي قالو لي يا مجنون بصي انا زعلان اوي.

قلب حضنته بدموع: لا يا حبيبي زين مش مجنون زين عسل وهما غيرنين منك اي رايك نلعب سوا انا وانت.

زين بفرح: ماشي يلا.

قعدوا يلعبوا كتير وهو فرحان وهي جواها احساس غريب بيشدها ليه.
: انا مش فاهمة امتي فلوسه هتبقا بتاعتنا.

مرات ابو قلب: لما يعرف السنيورة مخبيه عليه ايه مش بعيد يقت”لها ونورثهم احنا.

: يوووه لسه هنستنا.

مرات الاب: يابت الصبر اكيد هيعوزها.

: تمم اما نشوف.

عند زين.

قلب كانت بتاخد شاور وزين كان بيلعب تحت نسيت هدومها لابست البورنس.

قلب باستغراب: الهدوم فين يالهوي انا نسيت مكنش معايا غير طقم واتو”سخ طب البس ايه دلوقتي طيب علي م الهدوم تيجي.

فتحت دولاب زين واخدت ملابس زوجية منه لاقته طويل عايم عليها شبه الستارة خلا شكلها جذاب وشعرها المبلول.

قلب بكسوف وهي بتبص في المريا: يالهوي اي دا ياختي اعمل ايه دلوقتي.

لاقت يلي شدها لحضنه خبطت في صدره: ا اي انت ا ب بتعمل ايه.

زين بيشم ر”قبتها: انتي حلوة اوي يا قلب الزين.

قلب بكسوف وبتحاول تبعد: ز زين لو سمحت انت بتعمل ايه.

زين بحب وبا”س ر”قبتها: مش قادر ابعد يا قلب.

قلب دمعت: زين فوق والنبي ابعد يا زين.

زين فك زارير القميص وتقريبا كده ع وشك يجر”دها من هد”ومها: مش قادر يا قلب انا…

قلب بصدمة وخوف:…..

#يتبع……

زين بيشم ر”قبتها: انتي حلوة اوي يا قلب الزين.

قلب بكسوف وبتحاول تبعد: ز زين لو سمحت انت بتعمل ايه.

زين بحب وبا”س ر”قبتها: مش قادر ابعد يا قلب.

قلب دمعت: زين فوق والنبي ابعد يا زين.

زين فك زارير القميص وتقريبا كده ع وشك يجر”دها من هد”ومها: مش قادر يا قلب انا…

قلب بصدمة: لا ابعد يا زين فوق.

زين مش واعي وبدء يتح’سس ج’سدها بجر”اءة: انتي جميلة اوي يا جنا بحبك يا جنا متسبنيش.

قلب عينها اتملت بالدموع: ج جنا مين.

زين قب’ل مقدمة فمها صدمها: زينننننننن.

زين فاق ورجع لورا: ا انتي بتعيطي.

قعدت علي الارض بدموع زين راح بسرعه ورافع القميص عليها وعدله تاني: خلاص متعيطيش مش هزعلك تاني انا اسف بس قلب متعيطش.

قلب بدموع وشهقات عالية: ا انت متعملش ك كده ت تاني ابوس ايدك ارجع زي م كونت يا زين.

زين خدها في حضنه: اسف حاضر مش هعمل كده تاني اسف اسف انا وحش.

قلب مسحت دموعها: خلاص مش زعلانة بس هي مين جنا.

زين اتحول بغضب: قلببببب ملكيششش دعووووة فاهمةةةةةةةة.

قلب خافت جريت علي التويلت وقفلت الباب.

زين بيخبط: ياقلب الزين متزعليش التويلت وحش فيه عفاريت اطلعي.

قلب لارد…

زين بيحاول يك’سر الباب بس مش عارف عيط ودموعه نزلت وقعد ع الارض.

قلب سمعت كده خرجت بسرعه: زين.

زين بحزن ودموع: انا تعبان يا قلب تعبان

قلب خدته في حضنها: بسسس اهدا يا زينو.

فضلت تهدي فيه لحد م ناموا.

قلب قامت نزلت تشوف اي السر.

عفاف: ليه بتسالي عنها.
قلب: عايزة افهم ليه لما كان معايا بيسال عليها ليه.

عفاف بجمود: لا هتفهمي في الوقت المناسب.

قلب: ماما انا بحب براءته بس لما بيتغير بخاف ساعديني عشان اعرف اساعده.

عفاف بحزن: لو قولتلك مش هيحصل كويس.

قلب قامت: وانا هعرف ايه السر وايه يلي وصل زين لكده عن اذنك.

قامت طلعت لاقته نايم زي الاطفال غطته ونامت جنبه

قلب صحيت ملقتش زين جنبها نزلت تشوفوا واتصدمت لاقته قاعد وع رجليه بنت لابسه ملابس مكشو”فه ومايعه وبتاكله: زينننن.

البنت بصت لها: اهلا انتي مين ياحلوة.

قلب بغضب: انتي يلي ميننننننن.

البنت: انا جنا ابقا مرات زين يا شاطرة.

قلب بصدمه: ايهههه م مرا..

#يتبع…..

البنت: انا جنا ابقا مرات زين يا شاطرة.

قلب بصدمه: ايهههه م مراته يعني انا متجوزة واحد متجوز.

جنا ضحكت بمكر: هههه انتي ضرتي بقا.

عفاف نزلت واتصدمت: انتي بتعملي ايه هنا يا زبا”لة.

جنا راحت اخدت شنتطها: والدة زوجي العزيزة هتوحشيني اوي سلام.

خرجت وهمست: خدي بالك منه ههههه ولا اقولك وديه المكان المناسب بدل م يقت”لك هو لسه بيحبني.

مشيت.

كل دا وقلب وقفه مصدمه وزين قاعد بيلعب.

عفاف بحزن: متصدقهاش دي واحدة زبا”لة بتعمل كل دا عشان الفلوس زين مش عنده حالة نفسيه وانتي شوفتي في غضبه بيتحول لشخص تاني افهمي.

قلب بصت علي زين: افهمممم ايههههه انا عايزةةةة افهمممم مينننن دي وليه جت هنااااااا ردي علياااا.

عفاف خدتها وداخلت المكتب.

عفاف بدموع وحزن: زين وصل للحالة دي بسببها كانت مراته وهو رايح يفجاءها شافها مع حبيب الزوجة ع سر”ير واحد طلع مسدسه ولسه هيضر”به حد جاه من وراه وضر”به ع دماغه وهما هربوا قام وجري وراهم بالعربيه وهو وراهم العربية بتاعته اتقلبت راح المستشفى ولما فاق حالته زادت سؤء هو مش مجنون هو عنده حالة نفسيه وانتي يلي هتقدري تساعديه يابنتي زين كان بيعشق جنا بس قست وخا”نته وكسرته اوي.

قلب خرجت من المكتب وهي مش طايقه نفسها مجرد تخيل انه لو اتعالج لسه هيفضل يحبها.

زين جري عليها: متزعليش يا قلب الزين هي قالت هتلعب معايا سويه قولت ماسي تعالي نلعب.

قلب بغضب زقته وطلعت تجري ع الجناح.

زين طلع وراها جري.

عفاف بخوف: زيننن خد يابني.

زين داخل لاقها بتلم هدومها وماشيه مسكها: هتسبيني.

قلب: انا ماشيه تعبت ومش فاهمه حاجه.

زين لسه هيتكلم الفون رن زين راح يرد اتغيرت كل ملامح وشه للغضب واتحول لحد تانى.

قلب فهمت انه مش في حالته الطبيعيه واتقلب خافت: ف في ايه.

زين بغضب: انتيييي ايهههههه.

قلب بقوة: زين فوققققق.
زين بغضب وهستريه: هههه افوق ليه يا جنااااااا هاه ردددي.

قلب بزعيق: انا مش جناااا انا…

زين ضر”بها ع وشها وقرب بغضب مسكها من شعرها..

في مكان ما…

: ها نفذت.

المجهول: ايوا.

: هنتفرج دلوقتي هيعمل معها ايه

زين بغضب: انتي مالكي مش ملك حد تانييي فاهمةةةة وانا عايز حقوقي منكككك فاهمةةة.

قلب زعيق وصوت عالي زاد غضبه: لا يعني لاااا فاهم هو بالعافيه.

زين بغضب قرب منها وكله غيظ وعيونه احمرت اوي شد الفستان من عليها قطـ”عه شهقت من الخضه وحطت ايديها علي ج’سمها زين قرب منها بغضب وشدها لحضنه.

وبقا يقب”لها بقسو”ة.

بيشم ر”قبتها وفضل وباسها.

قلب خافت وبتحاول تفك منه فضلت تعيط.

قلب بدموع: لا يازين فوووق ابوس ايدك لااااا يا زيننن.

زين بغضب اعمي فجاءة….

زقها ع السرير وو..

#يتبع….

زين شدها لحضنه وبا”سها بغيظ وهي زقته.

زين بغضب: انتي مالكي مش ملك حد تانييي فاهمةةةة وانا عايز حقوقي منكككك فاهمةةة.

قلب زعيق وصوت عالي زاد غضبه: لا يعني لاااا فاهم هو بالعافيه.

زين بغضب قرب منها وكلها غيظ وعيونه احمرت اوي شد الفستان من عليها قطـ”عه شهقت من الخضه وحطت ايديها علي ج’سمها بتد”ريه زين قرب منها بغضب وشدها لحضنه.

وبقا يقب”لها بقسو”ة.

قلب خافت وبتحاول تفك منه فضلت تعيط.

قلب بدموع: لا يازين فوووق ابوس ايدك لااااا يا زينن

زين بغضب اعمي فجاءة زقها ع السرير: ليهههه ياجنااااا ليهههه.

وقع اغمي عليه.

جريت قلب عليه بقلق ونادت لامه وطلبوا الدكتور.

الدكتور: هو اتعافي دلوقتي فاضل جزء بسيط ويرجع طبيعي الظاهر انه في صدمه رجعته من تاني.

قلب بفرحه: هروح اعمله اكل.

عفاف بتسغرط: لولولييي مش مصدقه ابني رجع لحضني.

مر يوم وزين نايم وقلب بتتامله بحب.

زين بيفوق: ااه في ايه.

قلب بحنان: حمدلله ع سلامتك.


زين بيرجع بتفكيره وبيفتكر كل حاجه: انتي.

قلب بتوتر: اوعا تكون مش فاكرني انشل فيها.

زين ببرود: لا فاكرك كويس.

قام داخل التويلت وهي استغربته وخرج وهي بردو قاعدة ولا كانه موجوده.

هناء بغل: ايههه كل دا ومعملش لها حاجه وميعرفش لسه.

: الصبر.

هناء بكر”اهيه: اصبر ايه الفلوس هتضيع.

: ياترا البرنس لسه بيحبها.

هناء بعدم فهم: قصدك ايه.

: قصدي انه نعرفه مكانها.

هناء بمكر: وكده يفضاحها ونكسب احنا.

: بالظبط.

مر اسبوع وزين متجاهل قلب اوي ولا كانها في القصر وهي بتستناه قامت تشوف الفون تكلم ابوها بتفتحه اتصدمت لاقت السبب يلي خلا زين يتحول رسالة..

(جنا ملكي انا وعمرها م هتكون ملكك تؤ تؤ مسكين لو تشوفها وهي في حضني..)..

شهقت من الصدمة:مين يلي باعت رسالة زي دي.

قعدت تفكر وقررت تعمل حاجه بس

اتصدمت من يلي داخل عليها.

قلب بفرحه: زين.

زين قلع جاكته ببرود: يلا اعر”ضي نفسك عليا.

قلب بصدمه: انت بتقول ايه.
زين قام ببرود: يلي سمعتيه ياحلوة اي ياترا يلي يجبرك تتجوزي واحد مجنون زييي ايلا اذا كان الفلوس كل همك فانا مش هضيع عليكي الفرصه بس بشرط اخد حقي منك ليلة زيك زي غيرك.

قلب طخخخخخ: انت ايههه مبتحسش.

زين بغضب: مبحسش ولا انتي يلي خايفة لتكوني مش بـــ. ـنت.

قلب وقعت علي ركبها ووو…..

#يتبع….

زين بغضب ولا انتي خايفة لتكوني مش بنت.

قلب وقعت علي ركبها ودموعها نازلة: انت بتقول ايه انت ايههه بتعمل معايا كده ليه دا جزاتي عشان فضلت معاك.

زين ببرود: والله اكيد عايزة فلوس.

قلب بجمود: مكنتش فضلت لحد دلوقتي افتكر كل يلي عملته معاك.

زين قعد علي السرير بحزن: انا متدمر يا قلب مش عارف اعمل ايه خاليكي معايا ساعديني ارجع طبيعي.

قلب بحزن: انت طبيعي بس ليه بتعاملني كده.

زين بزعيق وحزن: خااايف عشان خاااايف خايف انك تكوني زيها حب عمري عمل معايا كده وخا”ني يبقا ايه.

قلب بقلق واحساس متوتر: ا انت لسه بتحبها يا زين.

زين بهدؤء: مش عارف.

قلب بكسره: ط طب وانا.

زين مسك ايديها: تقبلي تفضلي معايا ك صديقه.

قلب اتصدمت منه قلبها وقع اتكسر ردت بجمود: تمم عن اذنك.

راحت تنام وهو راح ع الكنبه.

البرنس بخبث: لاقيت العنوان بتاعها.

الشخص: ايوا.

البرنس بمكر: حلو اوي اخيرا قلب هتبقا بتاعتي.

الشخص: هي متجوزة.

البرنس: امممم حلو يبقا نقت’ل جوزها.

الشخص: زين الاسيوطي بالذات خطر.

البرنس بشر: يبقا هنفرق بينهم ونقت’له باذكي طرق بس الصبر.

الشخص: اؤمرك.

مر شهر وزين هادي مع قلب واتصاحبوا اوي وعايشين حلوين.

كانوا قاعدين بيتغدوا.

زين بضحك: كلي كلي دا يلي انتي فالحه فيه.

قلب بغيظ: اصملا مش بتاخليني اكل وافضل اكلك انت وبخس انا.

زين شدها قعدها ع رجله بكسوف: ا ايه.

زين: يلا وكليني.

عفاف بضحك: كسفت البنت.

زين: مراتي ياجدعان.

عفاف بفرحه: ربنا يخليكم يا حبيبي عايزين خبر حلو كده.

قلب وشها احمر وزين ابتسم.

فجاءة داخلت هناء القصر وقلب اتصدمت.

هناء: السلام عليكم انا جاية ازور بنت جوزي.

عفاف بترحيب: تنوري.

قلب بحب: نورتي ياماما.

هناء بخبث: بنورك.

بصت لزين بخبث: احنا مش عارفين نودي عيننا منك فين بس يابني غصب عنها اه هي الحادثه بس بقت م..

سكتت.

زين وعفاف بعدم فهم: مش ايه فاهمينا.

قلب اتصدمت من كلامها: انتي بتقولي ايه.

هناء بتمثيل: هاه لا مفيش.

زين بشك: تمم اطلعي ياقلب عشان ترتاحي من الصبح الألم يتمكن منها في القصر.

هناء بغيظ في نفسها: ماشي هكشف حقيقتك قدمهم.

بليل.

هناء عملت نفسها بتكلم حد وهي شايفه زين جاي ناحيتها

هناء: لا شكله مقربش منها وميعرفش انها كانت بنت ل”يل وبتبات في شقق الر”جالة.

زين اتصدم: انتي بتقولي ايههه.

هناء بتمثيل: هاه لا ولا حاجه يابني انا هشوف امك تحت.

نزلت بسرعه وهو مش طايق نفسه.

داخل الاوضه لاقي قلب بتسرح ومبتسمه.

لاقت يلي حاضنها من ضهرها وخدها في حضنه: ز زين.

زين بغضب: كلام هناء يلي قالت له صح.

قلب بعدم فهم: مش فاهمه.

زين قلع قميصه وبقا عاري الصدر وهي اتكسفت قال ببرود: انا عايزك وعايز اتاكد ان مراتي سليمة وانها بنت واذا مش برضاكي هيبقا غصب عنك انتي فاهمةةةةة.

قلب بدموع: ا انت وعدتني يا زين.

زين بغضب: انتي ايههه كل لما اكلمك تعيطي.

اخدها في حضنه وهي بتبكي ودموعها نازلة ع اخرها وبيحرك ايده بجر”اءة اتكسفت وبتبعد عنه.

زين ببرود: ايه مش قولتي هنفذ
قلب بحزن: ليه بتعمل كده انا هكون ليك بس مش بالطريقه دي.

زين قرب لشفا”يفها وبا”سها وفك اتيشرت بتا”عها زقته بغضب: ابعددد عنييي انا مش……

زين….

#يتبع..

قلب بترجع خبطت في التسريحه وهو بيقرب منها.

زين بيغمض عينه بغضب: مش عايزه اييهه.

قلب بتوتر منه: م م مش عايزك يا زين وطلقني بقا كفاية.

زين مسكها ولاز*ق فيها ونزل ع شفا”يفها وفضل يبو”سها بعصبيه بيطلع غضبه عليها.

قلب من جواها فضلت تصيح بصوت عالي بصمت وتزقه بايديها وهو غضبه زيادة شايفها زي جنا ورجع لحالة غضبه وتحوله عليها.

قلب بدموع: زين كفاية انا تعبت طلقني مش عايزك انا تعبت ليه مخفتش.

زين لارد.

قلب من جواها: اسيبك ولا ابعد وانت في الحالة دي معرفششش ياررررب انا زهقت من كل شويه بتعمله دا.

( تفتكروا حبها لزين مع انها عارفه انه لسه مبقاش طبيعي كليا زي م كان صح ولا غلط).

جنا بخبث: انا رجعه لزين.

البرنس بلا فهم: نعم وانتي فاكرة انه هيسيبك.

جنا: زمان هناء عملت يلي قولنا عليه ودلوقتي بيعذ”بها.

البرنس بمكر: دا المطلوب انها تكر”هه وتبقا ملكي.

جنا: وانا عندي الخطه يلي تخاليه يرجعني القصر بارادته.

البرنس: ايه هي.

جنا بخبث: تؤ تؤ بعدين تعرف المهم دلوقتي نشوف هيتصرف معها ازاي وخصوصا انه مش طبيعي اكيد هتكر”هه.

البرنس ابتسموا بخبث.

زين حط أيده ع جس’مها وفضل يحركها بجر”اءة وهي وشها احمر زين بص في عينها وبعد لما حس بطعم الد”م.

زين بغضب وصوت كله شرارة: بقا واحدة زيك جاية من الشارع تقولي لا مش عايزك ليهههه انتي فاكرة هموت عليكيييي دا حقي.

قلب بعياط:ااه انا لانه مش زيهاااااااااااا انا مش جنااااااا أبعد يا زين أنا بكر”هك ومش عايزك.

زين بغضب: نعم ياحيو”انه تعالي أنا هعلمك الاداب.

زين ر*مها ع السرير ونام فوقها فضل يبوس*ها بغل.

قلب بتبكي زين نزل ع رقبت*ها وفضل يبوسها بعنف اكتر وأيده بتحرك ع جس*مها.

قلب بدموع: طلقنييييي انا بكررررر”هكككك.

زين بغضب: مش هطلقككككك فاهمةةة انتي مراتي ودا حقي برضاكي غصب حقي انتي زيهاااا ردي زيهااااا.

قلب بشجاعه: لا مش زيها انا قلب زين الاسيوطي شايله اسمك وشر”فك ومش هبقا زي حد فاهم.

زين بخبث: حلو اوي كده يبقا هتعملي يلي هقولك عليه.

قلب ببرود: بس بشرط.

زين بغضب شدها من شعرها: محدش يتشرط عليااااا فاهمةةةةةةة.

قلب بدموع: ارجع خد علاجك عشان تخف تاني انا تعبت يا زين.

زين ببرود: والله تعبتي يا شحا”ته انتي ناسيه جايبينك منين.

قلب بهدؤء: لا وم..

قاطعها بقبله اسكتتها.

قلب بصدمة وكسوف: انت تبعد عني وايلا هرفع عليك قضيه خلع.

زين ببرود: ههههه لا حلو شويه وجاي.



قام خرج وهي اتغطت بالملايا وخايفه منه وبتفكر تعمل ايه.



جنا بتداخل القصر ووقفه قدمه بمكر: اهلا بيا تاني وهخلي ست قلب دي اح”قر واحدة تؤ تؤ حتي زين مش هيعرف يحميها.

بتداخل وعليها ابتسامه خبيثه.

قلب بتقوم وخايفه منه لما يرجع بتلاقي يلي داخل عليها.

: وحشتك يا روحي يلا بقا عشان تلبسي لي القميص الحلو دا عشان ناويت ****** عليكي.

قلب بصدمة: انت.

: ايه يلا اقل’عي ياحلوة.

قلب بترجع وبتقع وو…..

يلا بقا عشان تلبسي القميص الحلو دا عشان ناويت ادخل عليكي.

قلب بصدمة: انت.

زين قرب وشدها من وسطها وبا”سها بع’نف من شفا”يفها بكل غيظ وبغضب اعمي وهي بتزوقه واتصدمت لما قال:ايه يلا اقلـ. ـعي ياحلوة انتي مراتي وملكي لوحدي فاهمةةةة وانا دلوقتي عايز شرع ربنا وحقوقي منك ك زوج ولا لا يعني بالذوق بالعافيه هتاكد انك مش بـ.ـنت زي جنا.

قلب بزعيق وقوة: انت ايه مبتفهمش مش عايزككككككك ابعد بقاااا عني انا مش هيياااا انا قلببب انت ايههه انت حيوووو”ان طلقني بقا انا زهقت منك وتعبتتتت كفااااايةةةةة تعرف انك تستا”هل انها خا”نتك لانك قذ”ر.

زين بغضب: وعايزة تتطلقي عشان ترجعي لشغلك القديمممم ترجعي بنت ليلللللل بتا”ع رجاااااا”لةةة عشان كده مش عايزاني يا حق”يرة.

قلب اتصدمت من كلامه: انت بتقول ايه.

زين بغضب: بقولك الحقيقه يلي عرفتهااا.

قرب وشدها من شعرها: اوعي تكوني فاكرة اني عشان تعبان هسيبك كده مفيش حد رفضني غيركككك.
قلب بدموع: لا يازين انا حبيتك وفضلك معاك رغم حالتك قبلت بيك توصل تتهمني كده وتقولي كل دا ليهههه رد عليااااا انا كر”هتك وكر”هت نفسي.

زين بغضب: واناااا حبيتهاااا واخرتها بقيت وصلت لحاله جنون عارفه يعني ايههه واحد كان عايش حياته مبسوط وفرحان وفجاءه يتحول كل ده لجحيم جربتي الاحساس دا جربتي تبقي مجنو”نه زييي جربتي تحسي ولو لمرة واحدة بيااااا انتووو ايههه.

قلب بدموع: مكنتش فضلت معاك والناس يلي بتقراء دي شاهدة عملت ايه وانت بتعمل ايه.

زين زقها ع السرير وبقا فوقها وعيونه حمرا وووو…..

******

جنا ببرود: فين زين يا ماما.

عفاف بغضب: اطلعي برا القصر يا قذ”رة.

جنا ببرود: دا بيت جوزي واه صح ابو ابني.

عفاف بصدمه: ايههه انتي حامل.

جنا ببرود وحطت ايديها ع بطنها: ايوا تنجب ف ابن زين والصراحه طلما هو مش سليم عقليا طلبت له مستشفى المجا”نين وهما جايين دلوقتي ياخدوه واخويا زمانه وصل القصر البرنس اصله رجع من تركيا.

عفاف بصدمه: ايههههههه

تاني يوم بيصحا دماغه مصدعه اوي وبيبص بيلاقي قلب شبه لا تمتلك للوعي وفي هدو”م مقـ’ـطعه و: د دا د”م.

لاقي ع السرير د”م وهدومها بعيدة عنها اتصدم:قلببببببببببببببببب.

#يتبع….

رفع الملايه لاقه السرير كله د”م وزين كان مصدع اوي وبص لنفسه لاقه نفسه عر”يان وقلب كمان وهدو”مها متقطعه كتير اتصدم: قلببببب فوووقي انا ع عملت ايههه حصل ايهه.

بيحط ايده بيجسها بيلاقي حرارتها عاليه اتصدم.

زين شالها ولابسها اسدال ولبس هو كمان ودموعه نازلة ونزل جري ع المستشفى.

نزل وحطها في العربيه وساق ومشي.

مكنش لسه شاف جنا وهي ابتسمت بخبث.

زين بقلق وقلق: قلب الزين والنبي متسبنيش انا مش عارف عملت ايه قلب والنبي فوقي.

قلب لارد..

زين زاد السرعه ع اخرها وصل بسرعه.

عند عفاف: حسابي معاكي بعدين.

جنا ببرود: طب روحي شوفي كده ابنك المجنون عمل ايه في مراته.

عفاف بعدم فهم: قصدك ايه.

جنا بخبث: والله معرفش روحي شوفيهم بقا.

عفاف مشيت بسرعه وكلها خوف وقلق.

جنا اتصلت ع حد.

وصل المستشفى ونزل بسرعه وندا ع الممرضين وجم.

زين بغضب وصوت عالي: دكتوره بسرعه.

الدكتور بهدرء: هشوفها ان…

زين بغل:.دكتوره قوووولتتتت عاااايز دكتووووره فاهمين

الدكتوره بقلق منه:انا اهو بسرعه ع اوضه العمليات.

المدير جاه: زين بيه اتفض…
زين بغضب مسكه من هدومه وأتكلم بغضب: لو حصلها حاجه اي حاجه أنا هد”مركمممم.

المدير بخوف: ح حاضر اهدا بس.

مشي بسرعه وزين قعد بقلق وتوتر.

بعد شويه.

عفاف وصلت: فين البتتتتت.

زين لارد.

عفاف طخخخ: البنت فيننن.

زين بدموع: جوا.

عفاف بحزن ودعاء: يارب استر لو حصلها حاجه مش هسمحك يا زين.

زين بدموع: انا بحبها اوي يا امي خايف اخسرها.

عفاف بذهول: بتحبها.

زين هيكمل قاطعه دخول الدكتوره..

الدكتورة: المدام بخير وفي اوضه تانيه بس ****.

عفاف وزين بصدمة: ايهههه.

زين داخل بسرعه من غير رد.

قلب كانت شبه لا تمتلك للوعي صحيت بتعب.

زين كان وقف مصدوم من يلي الدكتوره قالته.

قلب اول م شفتها خافت ولسه هتتكلم جت جنا.

جنا ببرود: اهلا اهلا بضرتي مرات جوزي وابو ابني.

قلب بتعب: ايههه.

جنا بخبث: اصلي تنجب من زينووو حبيبي وهنرجع لبعض قربت ع زين وحضنته وبا”سته قدم الكل وصدمه قلب بكل جر”اءة.

قلب بصدمه……

#يتبع…

جنا بخبث: اصلي تنجب من زين حبيبي وهنرجع لبعض قربت ع زين وحضنته وبا”سته قدم الكل وصدمت قلب بكل جر”اءة.

قلب بصدمه: ح تنجب منه انتي بتقووولي ايه تنجب من جوزي.

جنا ببرود: وجوزي كمان يا حلوة هو مقالكيش انه مش طلقني اصلا.

زين كان وقف ساكت.

قلب بقوة: والله يعني مش تنجب مع يلي خونتيه معه يا حيو”انه.

جنا بغضب: احترمي نفسك.

قلب قامت بتعب وقفت قدمها وزين بقا ورا قلب: لااا بروح ا”مكككك كله ايلا جوزززززي انتي فاهمةةةة برررا وايلا وربنا مهرحمك ولسه محدش عارف قلب تقدر تعمل ايه.

جنا لسه هتمد ايديها زين مسكها: جنااااا احترمي نفسك وغوري برا.

جنا بتوعد: وابنك يا زينو.

زين ببرود: روحي القصر.

قلب اتصدمت منه وسكتت.

جنا همست لقلب: زين ليا لوحدي وهوريكي ازاي هيكون ليا يا شاطرة.

خرجت وهي كلها شر وابتسمت بخبث.

قلب كانت داخت وهتقع زين شدها لحضنه.

قلب بتعب: سبني لو سمحت.

زين بهدؤء: عايزة اعرف اي حصل بينا امبارح واي الد”م يلي كان موجود دا.

قلب بدموع: انت يلي كانت عايز تل’مسني غصب زقتني وقط’عت هدومي بس قبل م تقرب ماء الرجل خبطتني في السرير جامد وساعتها نز”فت.

زين بحزن سندها للسرير: انا هتعالج عشانك انا..

عفاف مقاطعه: سبها ترتاح يا زين وتعالي عايزك.

خرجو وقلب نامت.
صحيت ع ايد بتمشي عليها بجر”اءة: انت.

البرنس بخبث: وحشتنيني اوي ياقلبي.

قلب بقلق وزعر: ا انت ب بتعمل ايه.

البرنس بيبص ع جسد”ها بقوع جايلك يا حلوة هاخدك ونمشي وهتكوني بتاعتي.

قلب هتتكلم اتصدمت بدخول زين يلي باصص باستغراب: انت مين وبتعمل ايه هناااا.

البرنس: انا اخو جنا وجيت اخدها بس الظاهر مش هنا عن اذنكم.

خرج وغمز لقلب وزين بص عليه بغموض.

في الفون.

البرنس: زين يكون عندك النهارده الليلة انا هقضيها في بين ايديه قلب مراته.

جنا بشر: عنيا المهم البت دي نبعدها انت مشفتش كانت بتكلمني ازاي.

البرنس بخبث: اعتبريه حصل وهاخد فديو ليها واحنا بنقضي الليلة سوا ههههه.

جنا: وانا هحط ليها المخدر وتبقا ليك.

حد من وراها تحطي اي ؟

قلب الدكتوره جايه دلوقتي تكشف عليكي

قلب بعدم فهم: ليه يا زين.

زين بحنان: عشان اخلص من هوسي دا هي جايه دلوقتي.

داخلت الدكتوره وقلب مصدومه من كلامه.

الدكتوره: اتفضل برا.

قلب بصت عليه بدموع.

زين خرج.

بعد شويه.

زين ف نفسه: اسف يا قلب لازم اتاكد اذا بنت ولا لا انا مش عايز ااذ”يكي.

الدكتوره خرجت: يلي جوا دي *******.

زين بغضب وعيونه احمرت ووو……

#يتبع…..

زين بغضب ووشه احمر دخل اتصدم لاقي أثر د*م علي السرير والهدوم مرميه ع الارض وقلب مختفيه دور عليها في الاوضة ملقهاش اتعصب وطلع وعيونه كلها شرارة.

زين بغضب وصوت عالي: فيييين مررراتيييي ردووو علياااااا فييييين.

الدكتورة بخوف: يا بيه هي مرديتش تخاليني افحصها اذا ب’نت ولا لا و…

زين بغضب مسكها من ر”قبتها: فين مراتي انطقيي.

الدكتورة والكل بيسلك:م معرفش.

سابها طلعت تجري علي الاوضة.

زين بكل غضب مشي.

زين ف نفسه: روحتي فين ياقلب متسبنيش انتي كمان ارجعي وانا مش ها”ذيكي تاني مش عارف ليه هربتي من الدكتوره والمستشفي ياترا فينككككككك ااه يا قلب ااااه

عند جنا كانت رايحه شقه حد بعد م هناء ساعدتها وعرفت هتخد”ر مين.

الشخص بخبث: نورتي يا روحي.

جنا بدلع: وانت كمان.

بيداخلها شقته وبتتصدم.

جنا بصدمة: اي دا مين دول.

الشخص بخبث: دول صحابي وانتي عاجبهم الصراحه ف هيقـ. ـضوا معاكي الليله.

جنا بصدمة وغضب: انت بتقوول ايه انا حبيتك.

الشخص ببرود: خلصتي.

جنا مصدومه.

الشخص قرب منها وضر”بها ع دماغها.

تقع لا تمتلك الواعي.

جنا صحيت وهي ماسكة دماغها بو*جع وانصدمت لما شافت نفسها عر*يانة مفيش علي جس*مها غير ملاية وصرخت ووو….

*********

قلب بتفوق بتلاقي البرنس قدمها وبيضحك بمكر وفي جناح زين 😳.

البرنس بخبث وقرب قعد جنبها: اي مصدومه.

قلب بخوف: انت عايز ايه تاني مش كفايه يلي عملته سبني في حالي بقا.

البرنس وايده بتتحرك عليها بجر”اءة: تؤ تؤ سبق وقولتلك انتي بتاعتي مستحيل تكوني لحد غيري.

قلب بقلق ووشها بقا اصفر: زيييننننننن
البرنس بسخريه: ههههه ولا هيسمعك المجنون بتاعك دا ودلوقتي زمانه جاي بس عارفه هيشوفك وانتي في حضني يالهوي تخيلي كده مراته التانيه بردو في بين ايديه عا”شقها.

قلب مسكت الفازة وضر”بته ع راسه وجريت برا الجناح.

جايه تنزل شدها بسرعه وهي مرعوبه.

البرنس بخبث وكله سخرية: لا بتعيطي ليه بس وفري دموعك ف ال هيحصل فيكي دلوقتي يا حبيبتي.

قلب برعب منه: ا ا أنا عاوزة أمشي والنبي ابوس ايدك خاليك ر”اجل بقا.

البرنس ضر”بها بالكف بوقها جاب د”م.

قلب هتصوت حط ايده ع بوقها.

البرنس بمكر مسكها وداخلها الجناح ور*ماها علي السر*ير وقرب منها ووو…

زين راح القصر.

امه: مالك يا بني.

زين مردش وطلع جناحه واتصدم صدمة عمره شاف قلب وهي….

#يتبع…

جنا صحيت وهي ماسكة دماغها بو*جع وانصدمت لما شافت نفسها عر*يانة مفيش علي جس*مها غير ملاية وشخص جنبها بنفس الوضع صرخت.

الشخص ببرود: اي في ايههه.

جنا بدموع وخوف: انت عملتتتت ايهههه اغت’صبتوني ياولاد الكلللـ، ـبببببب.

الشخص ببرود: تؤ انا معملتش حاجه صحابي يلي عملوا وبعدين مش خسارة فيكي وانتي واحدة خا”نت جوزها معايا وحامل مني.

جنا بصدمة: ليهههه انا حبيتك.

الشخص ببرود: والله اي رايك بقا اقرب منك انا دلوقتي الصراحه امبارح مكنتش فايق.

جنا بزعيق: لو قربت ماء الرجل انا هقتتتتـ، ـلككك فاااهمممم.

الشخص بمكر وبيبص عليها بجر”اءة: احبكيش وانتي كده تعالي.

لسه هتقوم تجري شدها من رجليها وقب’لها بع’نف ووو….

قلب برعب منه: ا ا أنا عاوزة أمشي والنبي ابوس ايدك خاليك ر”اجل بقا.

البرنس ضر”بها بالكف بوقها جاب د”م.

قلب هتصوت حط ايده ع بوقها.

البرنس بمكر مسكها وداخلها الجناح ور*ماها علي السر*ير وقرب منها ووو…

زين راح القصر.

امه: مالك يا بني.

زين مردش وطلع جناحه واتصدم صدمة عمره شاف قلب وهي شبه لا تمتلك للوعي وبتترعش.

زين جري عليها بخوف: مالك ياقلبي.

قلب شفته حضنته وهو حضنها بحب ارتاحت ف حضنه.

زين بيطبط عليها بحنان وهي دموعها نازلة.

قلب بدموع: المرة دي انا يلي محتاجه لك.

زين بحب: وانا هفضل معاكي ديما يا قلب الزين.

قلب باست دمغه.

قرب وطبع قب’لة جنب شفا”يفها وبص علي شفا”يفها وبا”سها بحب.

زين بحب نايمها ع رجله وبقا يحسس ع شعرها بحنان.

زين بحنان: انا هتعالج عشان قلب لانه زين بيحب قلب وبس.

قلب بقلق مسكت ايده:وانا.

زين بتساؤلا: ليه مخالتيش الدكتورة تشوفك ياقلبي.

قلب بقوة: عشان انا مش بنـ. ـت يا زين انا….

زين مقاطعا بصدمه:…….
جنا بتحاول تجري مسكها من رجليها وشدها

الشخص فضل يبو”سها بعـ. ـنف

جنا بقرف منه وبتزقه: غير محلل عليك سبني بقا انا حبيتك عايز تغت”صبني زي صحابك.

جنا راحت شدت الملايه بسرعه ولفتها جسد”ها

الشخص بسخريه ووقا”حه: بتخبي اي أنا شوفت كل حاجه وعجبني اوي.

جنا بدموع: ليه تعمل فيا كده.

الشخص بسخريه: معلش متستغربيش من واحدة خا”نت جوزها.

جنا مسحت دموعها: تمم هتاخد يلي عايزو بس معايا بنت تانيه يلي عملته فيا يتعمل فيها ووشها يتشو”ه.

الشخص ببرود: والله مين بقا.

جنا بشر: هقولك بس تصورها وتتفضح ف كل مكان.

الشخص: مين يعني.

جنا بمكر: قلب مرات زين الاسيوطي ضرتي.

الشخص بغضب: زين ايهههه دا اختييي يا زبا”لةةةةةة.

جنا بصدمه: ا اختك يا اياد.

✨✨✨✨✨✨✨

زين بتساؤلا: ليه مخالتيش الدكتورة تشوفك ياقلبي.

قلب بقوة: عشان انا مش بنـ. ـت يا زين انا….

زين مقاطعا بصدمه: ايهههه.

قلب بدموع: مش يلي ف دماغك انا مش بنت زي يلي انت تعرفهم.

زين بعدم فهم: قلبب بتلمحي لايه وفيه ايه.

قلب قامت من ع رجله: انا بنت حر”ام يا زين جيت من الحر”ام.

زين بصدمه: ايههه.

قلب بدموع: انا بنت الخط”يئه زي ما الكل بيقول الاب يسهر ويسكر ويتجوز عرفي ويقضي معها ليلة ويطلقها ويرميها من غير م يعرف انها حامل.

زين بحزن: ومين يلي انتي عندهم.

قلب: دا جوزها يلي اتجوزته بعد يلي رمها اعتبرته اب وهي ماتت اتجوز هناء.

زين خدها ف حضنه: بسسسس اهدي يا قلب الزين انا معاكي.

قلب بدموع: مش مجبر تفضل معايا كده.

زين بضحك: وانتي كنتي مجبرة تتجوزيني.

قلب: الصراحه اه الاول بس بعدين لا.

زين حضنها: انسي يلي حصل المهم احنا ف دلوقتي.

نامووو…

وعيون كانت سامعهم ف البلكونه ونطت.

البرنس بغضب وغيره: ماشي ياقلب لولا ع اخر لحظه سمعت صوت عفاف بدل زين ومن غبائي مشيت كنت عايز زين حظك بس تتعوض وتبقي بتاعتي وليا.

✨✨✨✨✨✨✨✨

تاني يوم.

قلب بتحضر الفطار وزين راح وحضنها من ضهرها اتكسفت اوي.

قلب بكسوف: ب بتعمل ايه.

زين بحب: مراتي وانا حر.

ابتسمت وبقا يجهزوا الاكل مع بعض.

عفاف بصت بابتسامة عليهم.

زين بحب وبا”سها بحنان: بقولك ايه.

قلب بحنان: قول.

لسه هيتكلم قاطعه صوت البرنس: الله مش قادرين تستنوا الليل او تروحوا اوضتكم.

زين ببرود: مال ا”مك دا القصر بتاعي وياريت تغور من واشي وتتكسف ع د”مك عرسان بقا.

البرنس مشي وباصص ع قلب يلي خايفه وبتترعش وزين وقف ببرود.

زين: تعالي ننزل البول شويه.

قلب بفرح: بجد يا زينوو.

زين بغمز: بجد يا روح زين.

اخدها ونزل البسين سوا

زين بغيرة: الحرررراس كلكم وشكمممم للسور مفهوووم.

خافوا وبصوا للسور فعلا.

زين بحنان: بتعرفي تعومي يا قلبي.

قلب بسعادة: اه.

زين بغمز نزل وشدها اتخضت با”سها تحت المياه.

طلعوا من المياه وهو واخدها في حضنه.

افتكر حاجه وقالها تتطلع هي.

قلب طلعت وداخلت اخدت دوش ولافت الفوطه شافت قميصه ابتسمت لابسته وبصت ع نفسها في المريا بضحك: بحبه يالهووووي.

رايحه تجيب هدومها ايد اتحطت ع وشها: امممممم امممممم.

: اجهزي ليا يا حبيبتي.

قلب غابت عن الواعي ابتسم بخبث واخدها.

بتفوق بتلاقي نفسها في مكان غريب.

قلب بصدمه: انت.

قرب وقلع الجاكت وقرب وبيبو”س في ر”قبتها لسه هتتكلم قاطعها وهو يقب”ل عنقها وقرب من شفا*يفها و………

#يتبع……
قرب وقلع الجاكت وقرب منها لسه هتتكلم قاطعها وهو يقبلها من شفا*يفها وهي بتزقه ولابس ماسك.

قلب بقوة: انت مينننن وعايزززز ايههه.

: هكون عايز ايه يعني بنت حلوة وعاجبتيني.

قلب زقته وقامت: لو مبعدتش عني انا هقت”لك.

: هدفعلك كل يلي انتي عايزاه.

قلب بذكاء عملت نفسها هتقع مسكها واتصدمت وبسرعه شدت القناع: ز زين.

زين بضحك: لا شر”سه يا قلب الزين.

قلب بغباء: احم بس مخدتش بالي من ايدك.

زين حضنها: تعالي معايا.

اخدها وهي اتصدمت ف مكان لوحدهم وشكلها جميل اوي: اي دا.

زين بحب: دا اجمل مكان ليكي انتي يا قلب الزين.

قلب بدموع: ل ليا انا.

زين مسح دموعها بخده وبرقه: اه ياقلبي وتعالي ف مفاجات كتيره هتعجبك.

قلب بحب حضنته: انا مبسوطه اوي.

زين بغمز: هاتي بوسه هنا.

قلب اتكسفت: احم لا.

زين ضحك: وانا هسيبك ع راحتك ياقلبي.

زين حضر حفلة وساب فستان 👗 تحفه لقلب ولابس بدلة سوداء قمر وهي لابسته

زين بانبهار: الله واكبر عليكي.

قلب باحراج: شكرا وانت كمان.

مسك ايديها ولابسها خاتم 💍 وباس ايديها بحب وهي ابتسمت.

شغل اغنيه رومانسيه ليهم.

بحبك، مش هقول تاني

وعايزك وأنت عايزاني

بحبك، حب مش عادي

مشاعري من زمان تاني

بحبك، مش هقول تاني

وعايزك وأنت عايزاني

بحبك، حب مش عادي

مشاعري من زمان تاني

وروحك ساكنه في روحي

في قلبك شفت شرياني

دموعك بتجري في عيوني

وتدبل كل أحزاني

وروحك ساكنه في روحي

في قلبك شفت شرياني

دموعك بتجري في عيوني

وتدبل كل أحزاني

وبفرح والحياة فرحه

لو أنت راضية ومسامحه

وضحكة شمس في صباحي

عشانك ولا علشاني

وبفرح والحياة فرحه

لو أنت راضية ومسامحه

وضحكة شمس في صباحي

عشانك ولا علشاني

وروحك ساكنه في روحي

في قلبك شفت شرياني

دموعك بتجري في عيوني

وتدبل كل أحزاني

وروحك ساكنه في روحي

في قلبك شفت شرياني

دموعك بتجري في عيوني

وتدبل كل أحزاني..

شالها بحب وباسها قب”لة ع شفا”يفها رقيقه

خدها وكان عامل سرير من ورد انبهرت منه تحت القمر.

زين بحب: زي م قولت مش هقربلك ايلا برضاكي.. خدها ف حضنه وناموا.

تاني يوم.

قلب بتفتح عينيها بتلاقيه نايم وشكله قمر اوي قربت منه تلقائي وباست خده برفق لاقته ضحك اتخضت: ا انت صاحي.

زين شدها لحضنها: منمتش عشان اشوف حبيبي بحبك قد الكون كله.

قلب ابتسمت.

شالها بايده ونزل البحر وفضلوا يلعبوا بالمياه وبليل يتعشوا ويتفسحوا بعيدا عن العالم كله.

✨✨✨✨✨✨

البرنس بغضب: مش هسكت لازم اخد قلب.

هناء: هنعمل ايه خدها ومشي.

البرنس: لما يظهروا.

هناء بغل وخبث: النعيم دا كله تحت رجل البت يلي كانت شغالة في الد”عارة ومع الر”جالة.

البرنس بصدمه: انتي بتقولي ايههه دا كان تمثيل لكن مش عليا.

هناء بتوتر: الصراحه ****.

البرنس: 😳😳😳😳

✨✨✨✨✨✨✨✨.

مر اسبوعين كانوا كلهم فرح وهناء عليهم الاتنين وزين بيتعافي ورجعوا البيت.

عفاف بسخريه: اهلا اهلا بمرات ابني.

قلب بابتسامة: اهلا ياماما.

زين ابتسم واخد قلب وطلعوا جناحهم.

تحت عيون الشر كلها والمكر.

عفاف بزعيق: فووق شوفيها.

زين نزل وقلب ع الصوت.

زين بعدم فهم: فيه ايه.

عفاف بغضب: انت دا”خلت ع مراتك ولا لسه.

قلب اتصدمت وزين رد ببرود: انا حر يامي.

عفاف للدكتورة: هي دي.

قلب استخبت ورا زين: فيه ايه.


عفاف بسخريه: ايه هتعصي امري.

زين بغضب: مراتي محدش له دعوة بيهاااااا.

عفاف بزعيق: مراتككككك مش بنت بنووو”ت فعلا وايلا ليهههه هربت من الكشفففففف وبتهرب منكككك صح ولا كلامي غللللطططط.

زين بصدمه: انتي بتقوولي ايه انا واثق ف قلب.

عفاف بغضب: لو البت دي مكشفتش دلوقتي لا انت ابني ولا انا اعرفك يا زين.

زين وقف مصدوم م

ش عارف يعمل ايه.

عفاف للدكتورة: شوفي شغلك.

قلب بدموع: زين.

زين بهدؤء: قلب روحي معاها.

قلب بدموع: ايههه.

زين بثقه: وانا واثق ف مراتي.

قلب داخلت مع الدكتورة.

بعد شويه.

الدكتوره خرجت: يلي جواه مش بنت بنو”ت يا هانم وكمان******.

زين بصدمه…….

#يتبع….

الدكتوره خرجت: يلي جواه مش بنت يا هانم وكمان******.

زين بصدمه وذهول: انتي بتقوليييييي ايهههه مراتي مش بنتتتتتتتتتتتتت ازاااي.

عفاف بقرف: انا هتصرف معها بتاع الر*جالة بنت الحر”ام دي.

مسك زين ايديها وكله غضب.

عفاف: بتعمل ايه.

زين بغضب: دي مراتي ومحدش له اي كلام عليهاااا غيري تمممم.

اتفضت من شكله.

داخل لاقها بتبكي ويتترعش: م متصد…

قطعها بزعيق: اخرسيييي ليهههه طلعتي زيهااا ليه يا قلب ليهههه ردي عليااااا.

انهاء كلمته بصراخ ومسك ايديها بع’نف.

قلب بتترعش منه.

زقها ونزل تحت ومشي وهو كله غضب وكسره والم.

البرنس داخل وابتسم بمكر: تؤ تؤ عرف حقيقتك هستناكي بليل يا قلب لو مجتيش وقضتي معايا تاني ليلة لينا اوعدك هاخدك منه غصب وهتجوزك بس بعد اما تبقي ارمله باااي.

خرج وهي بتصوت وبتعيط.

عند زين.

زين قاعد ع ركبته وبيبكي زي الاطفال وفي ايده ازازاة

مشروب: ليههههه اناااا ذنبيييي ايههه ليهه احب مرتين واتكسر كده بس المرة دي اكبرر لانه حبيتها اكتر من اي حد في الدنيا كان نفسي تبقا مراتي وام اولادي بس طلعت ر”خيصه اوي اااااااااااااااااااااااااه ليه يا دنيا بتظلميني معاكي ليهههه بتكسري قلبي ليهههه.
رجع زين القصر وهو سكران ودايخ.

لاقها مستنياه: كنت فين.

مسكها من شعرها بع’نف: ايييهه يا ر”وح امك خايفه عليا.

قلب بدموع: تعالا ارتاح.

زين طلع جناحه وقلع جاكته: اخـ. ـلعي كله.

قلب بخوف: بتقول ايه.

زين بسخريه: ايهه مانتي مقاضيها حر”ام في حر”ام ولا الحلال وحش ليكي

قلب بانهيار: عايز ج’سمي خده زيك زيهمممم اههووو متستغربش اووي كده عارف معني اب يتحر”ش ببنتهههههه ويعر”ضها سلعه لللبيعععععععععع وينزل فو”قها ضر”ب وتاكل البواقي منهممم عاااارف يعني ايههه تبقا ر”خيص في نظر حبكككك عااااارف يعني ايهههههه الاها”نه والمو”ت مليون مرة اكمللللل…

زين وقف مصدومه: عشان كده مش بنتتتت ردي علياااااااااا انا تعبت اوي ليه انا حبيتك يا قلب.

قلب بدموع: محدش لم’سنيييي والله العظيم محدش قرب لي يا زين.

زين بالم: اصدقك ازاي وانتي بتعملي معايا كده.

قلب بدموع: عشان بحبك.

زين بسخريه: قللللببببب بلاااش كدب انا زين الاسيوطي وانتي من هنا ورايح هتبقي خدامه ليااااا ولمراتي اصلي هرجع جنا تاني.

قلب بصدمه: هترجع طليقتك تاني ولا عشان فعلا تنجب منك.

زين ببرود: خلصتي يلا.

قلب بعدم فهم: ع فين.

زين مسك ايديها بع’نف هوديكي مكان يبدء غضبي كله عليكي.

قلب بدموع: والهي محدش قرب لي انا لس..

زين قاطعها بكف: اخرسي ويلااااا.

مسكها ووصل عند شقه ما.

قلب بصدمه: ايه دا.

زين بسخريه: جويا حاجه عايزاني اتاكد لكن لا انا هتاكد بطريقتي.

نزلها بكل غضب.

داخلت اتصدمت لاقت بنت قمر وقفه ولابسه لابس دكاترة ومبتسمه: تعالي معايا.

زين ببرود: سهيلة اتاكدي منها لانه الصن’ف الز*بالة كتر اوي.

اخدتها وبعد شويه خرجت.

سهيلة: يا زين دي******.

زين عيونه بقت سوداءة وكلها بقا كتل د”م ووو….

بيداخل وعليه ابتسامه خبيثه.

عفاف: انت مين.

اياد ومعه حراسته: اياد الجارحي وجاي اطلق اختي من ابنك المجنون

عفاف بعدم فهم: اختك ايه انت بتقول ايه.

اياد ببرود: قلب زياد الجارحي اختي.

عفاف بصدمه وهناء……..

زين بغضب: انا عايزك تتاكدي منها اذا بـ. ـنت ولا لااا سهيلةةة خديهاااا.

بعد شويه خرجت من عند قلب.

سهيلة: يا زين دي بنت مليون في الميه ومحدش لم’سها.

زين عيونه بقت سوداءة وكلها بقا كتل د”م: يعني ايهههههههه.

سهيلة بعدم فهم: يعني البنت فعلا مظلومه.

قلب خرجت وفي عيونها الدموع: ياترا صدقت.

زين بص ببرود: تمم يلا.

قلب شدت ايديها: مش هاجي معاكككك.

زين ببرود شدها غصب وهي بتبكي وبتصرخ.

ركبها العربيه ومشيوا.

اياد ببرود: قلب زياد الجارحي اختي.

عفاف بصدمه وهناء: يعني ايه.
اياد ببرود: فين ابنك دا خالينا نخلص واخد اختي.

عفاف بسخريه: اختك بتاع الر”جالة يلي حتي مش بنت.

اياد بغضب: اخررررسي يا حربايةةةةة اختيييي ايلااااا هي مفهوووووووووووم.

اتخضت من شكله.

سلمي المساعدة بتاعته: اياد اهدا مش كده.

اياد بهدؤء: فين زين.

: عايز ايه يا اياد اقصد يا عشيق مراتي او طليقتي.

اياد بص عليه وهو داخل وفي ايده قلب فيها شبه منه ومن ابوه.

اياد رايح ياخدها في حضنه وقف زين في وشه بغضب: مراتي لا وانت غير صادق وانا عارف كويس انت جاي ليه برا.

اياد باصص ع قلب بابتسامة: مش هتحضني اخوكي.

زين بغضب: تحضن ايهههههه انت مجنوووون قلللب اطلعي فوق.

قلب بصت ع اياد بحزن وجريت ع الجناح.

اياد ببرود: هاخدها يعني هاخدها اختي وبينا الايام يا هه استاذ زين المجنون تشاو.

مشي وزين متعصب ع اخره.

عفاف: خاليه ياخدها د…

زين بهدؤء: مراتي وعايزاها تمم ياريت محدش يتداخل تاني اكمل بصوت عالي مفهوووووم.

اتخضت هي وهناء.

طلع زين الجناح.

قلب كانت قاعدة سرحانه هو راح وحضنها وشم رقبتها: بتفكري في ايه.

زقته ومشيت داخلت الحمام.

زين بغيظ: مش فاهمك في ايه يا قلب مش فاهمك انا بحبك وهعرف مين بيعمل كل دا وصدقيني هيد”فع التمن غالي اوي.

قلع قميصه وقعد بهدؤء وقال بصوت منخفض لنفسه: انتي يلي خالتيني اتعالجت اه خفيت وبقيت طبيعي بس خايف من كلام الدكتور هوووف.

عند فيلة اياد.

كان في المخزن وجنا مربو”طه قدمه وشكلها مرهق: تؤ تؤ بقا انتي كنتي عايزه تا”ذي اختي وشوفتي عملت ايه فيكي بس اقدر ارجعها واسجلها باسم ابويا واعوضها عن كل حاجه.

جنا بتعب: خلاص سابني وانا مش هعمل حاجه.

اياد غمز لاحد يداخل.

داخل ر”جالة وهي اتخضت.

اياد بص بغمز: يلي كنتي هتعمليه في اختي انا هعملها فيكي بس ب 7 او 8 ر”جالة وكمان لايف اي رايك.

جنا بدموع وانهيار: ابوس ايدك لا انا حامل.

اياد ببرود: فكراني هصدق.

جنا غمضت عينها وهو اتصدم لاقي د”م كتير وووو…..

عند البرنس قاعد بيسكر: مجتشش ليهههه هفضحهااااا قلب انا هوريكييييييي.

عند زين وقلب.

قلب خرجت وهي بتنشف شعرها وزين ابتسم علي جمالها الطبيعي.

قلب متجاهله زين تماما وهو قام وقرب هي اتخضت رجعت لورا.

قلب بتوتر: ا ايه ب بتقرب ل ليه.

زين بحب: بحبك يا قلب الزين.

قلب دموعها نازلة: ابع..

قاطعها بقب’لة رومانسيه: تقبلي نتمم جوزانا يا قلب.

قلب هزت راسها بنعم.

شالها بحب وحطها ع السرير ويقب”لها بحب وهي فجاءة افتكرت حاجه وصرخت وزقته.

زين بعدم فهم: فيه ايه انتي مراتي يا قلب ودي حقوقي.

قلب بدموع وفجاءة حطت ايديها ع ودنها: لا لا لا ابعدوا عني لا لا محدش يقرب لي لااااا.

زين خدها في حضنه: ششش في ايه اهدي.

قلب بدموع وصراخ: لاا ابعدوا محدش يقرب لي لاااا مش هق”لع لااا والنبييي محدش يل’مسني ابوس ايدكمممم محدش يقرب لي والنبي.

زين بعدم فهم: اهدي في ايههه.

قلب بدموع: كانوا بيداخلوا لي ر”جالة تتفرج عليا يا زين وبيبعوني ليهم عشان يتفر”جوا علي ج”سمي ووو….

زين بغضب: نعمممممممم….

. قلب بدموع: متقربليش يازين ابوس ايدك.

زين بعصبيه من داخله نا”ر وبركان وتوعد لكل من ا*ذها بالتمني المو”ت البطئ: اهدي ياقلب انا معاكي. خدها في حضنه.

نامت بهدؤء في حضنه.

نزلها برفق علي السرير.

زين اتصل بسهيلة: عايز اسالك ع حاجه.

سهيلة: اكيد قول.

زين:********* بتخاف ليه.

سهيلة بحزن: يبقا خايفه من انك تلم”سها وبيجلها هوس انك زيهم.

زين بعصبيه خفيفه: كملي.

سهيلة: اتعامل معها بالراحه وحب وحاول تنسيها يلي حصل ب..

زين بجمود: تمم.
قفل معها وبص علي قلب راح باس دماغها بحب ونزل.

زين نزل وعمل مكالمة وابتسم بخبث..

عند اياد.

اياد ببرود: سلمي خالوهم ير”موها قدم اي زفته.

سلمي: تمم.

اياد: وحضري اوراق طلاق عشان قلب وزين.

سلمي: حاضر.

اياد بخبث: انتي حلوة يا سلومتي كده ليه.

سلمي بعدم فهم: افندم.

اياد ببرود: مش عارف ازاي مش بصيت لك وانتي حلوة كده وو…

سلمي مقاطعه: انا مخطوبه وبحب خطيبي عن اذنك.

اياد بغضب: نعمممم ياختي.

هناء وجوزها بيفوقوا بيلاقوا نفسهم مربوطين…

زين ببرود لرجالته: عايزاكم تعملوا معاهم احلى واجب.

هناء بخوف: انت بتعمل ايه في حماتك يابني.

زين ببرود: هتشوفي دلوقتي ياحماتي العزيزة.

في جناح زين.

بيداخل وعليه ابتسامه خبيثه.

قلب كانت شبه لا تمتلك للوعي حست بايد عليها وبتتحرك بجر”اءة اتخضت: ا انت.

البرنس بخبث: مجتيش قولت اجي انا.

قلب بقوة: برا يا قذ”ر.

البرنس بمكر: مش قبل ماخدك وتكوني بتاعتي بس عارفه العقبه فين في زين صح انا بقا هتصرف معه.

قلب بجمود: زين جوزي وحبيبي ومهما يحصل عمرك لا انت ولا غيرك يقدر يبعدنا عن بعض.

البرنس بخبث: بس فاكرة لما هربت منك وجبتك هنا عشان مش يشوفك وانتي في حضني.

قلب ابتسمت بسخريه: ولا تقدر تعمل اي حاجه.

البرنس قرب وشدها لحضنه: بس هعرف اوي المرة دي ولما اوريه الصور الحلوه دي.

طلعها وهي اتصدمت.

البرنس بخبث: نبدء بقا اللعبة.

قلب لسه هتضر”به حد ضر”بها علي دماغها من ورا والبرنس ابتسم وهي فقدت الواعي.

البرنس: شكرا اوي.

: هههه براحتك.

البرنس ادها كاميرا: عايز اجمد فديو عشان جوزها يشوفها ف حضني.

: بس كده دا انت تؤمر.

البرنس حطها علي السرير وبدء يفك زاير البلوزه بتاعتها ولسه هيقرب بس ا……

#يتبع…..

البرنس حطها علي السرير وبدء يفك زاير البلوزه بتاعتها: جوزك هيطلقك بعد الفديو دا وهتبقي ملكي فضل يبو”سها وأيده بتحرك ع جس’مها ولسه بيقرب لاقي ايد بتشده وعيون كلها غضب.

البرنس بصدمة: ا انت.

زين وعيونه زي الد”م وعروقه بارزت اوي ووشه احمر بو”كس وقع البرنس ع الارض بقوه وصوت هز القصر كله: دي مررررراتيييييي نزل فوقه ضر”ب بايده وبرجله لحد م البرنس بقا وشه مليان د”م ومش عارف يتحرك.

قام وجري ع قلب ولابسها الجاكت وفزع في الحراس: خدووووه وعايز ايده ورجله يتق’طعوووووووووووا.

خدوه بسرعه.

زين بص ع قلب بقلق وشالها ويلي كان مع البرنس هرب.
عند اياد.

اياد بصدمة: نعم ياختي مخطوبةةةةةة.

سلمي بتوتر: ا ايوا عن اذنك.

قام وشدها من ايديها: مين.

سلمي بعدم فهم: افندم قصدك ايه.

اياد ببرود: يلي مخطوبة له.

سلمي بهدؤء: بن عمي.

اياد بخبث: اي رايك اقضي معاكي ليلة ب…

طخخخخ كف نزل ع وشه.

اياد بصدمة: انتي..

سلمي بغضب: انت ايهههه ياخييي ارحم شويةةة حتي انا صاحبة عمرك بتقولي انا كدهههه يا اياد يلي فضلت معاك بعد مoت اقرب الناس ليك عايز ماء الرجل كده وانا يلي ساكته عشان يلي بتعمله فيا وفي غيري تعمللل كدددده.

اياد ساكت.

سلمي بدموع: انا مش عايزى اشوفك تاني وبكر”هكككككك فاهمممم.

سابته ومشيت جري وهو بص بهدؤء ع طيفها.

قلب بتصحا بتلاقي نفسها في مكان هادي بعيد وهو قاعد قدمها وعيونه دموع.

قلب بخضه: ز زين الحق ك ك… انفجرت في البكاء.

زين حضنها: شششش متخافيش محصلش حاجه انا معاكي.

قلب بفرحه: بجد.

زين بابتسامة: بجد ياقلب الزين.

قلب فرحت وحضنته اوي وهو ابتسم: ع فكرة كل حد اذ”كي اخد جزاءه حلو اوي.

قلب بعدم فهم: يعني ايه.

زين بهدؤء: يعني قومي غيري عشان نخرج نتعشا برا.

قلب بحب: لا نسهر هنا.

زين بحنان: ماشي.

قام ولسه هيخرج مسكت ايده: متمشيش انا محتاجك اوي.

ابتسم: تعالي احضرلك اكل.

نزلت معه وهو بيعمل الاكل وهي فرحانه حط الاكل وبقا ياكلها.

قلب بضحك: حبييي شيف ياناس.

زين بغمز: تعالي امسحلك بوقك كده.

قلب بفهم: لا لا خلاص.

ابتسم.

قلب وزين خلاصوا اكل وطلعوا فوق سابها وهيخرج وقلب قاعده مسكته.

زين قعد تاني وحضنها وهي مسكت فيه قرب وبا”سها بحب وهي باست خده ابتسم قرب لها اكتر بحنان وبا”سها في وشها كله وقلع قميصه وووو….

عند عفاف.

عفاف: مش هسيب البت دي تخرب حياة ابني لازم اخرجها من حياته.

تاني يوم.

قلب صحيت بكسوف وشدت الملايا.

زين بمشاكسه: صباحيه مباركه ياقلب الزين.

قلب بكسوف: ش شكرا.

زين بحب: قومي خدي دوش وانا هنزل اجهز الفطار.

ابتسمت ولسه هتقوم شهقت: لا لا قوم انت الاول.

ابتسم وخدها في حضنه: طب مفيش قومه تعالي بقا.

غرقوا في بحور عشقهم…

صحيت وقعدوا مع بعض وقلب بهدؤء: زين انا بحبك اوي.

زين بحب: وانا كمان.

قلب مقاطعه: طلقني يازين.

زين بصدمه عيونه احمرت ووو…..

قلب مقاطعه: طلقني يازين.

زين بصدمه عيونه احمرت ومسكها من دراعها: بتقولي ايه؟
سلمي بصراخ: انت عملت ايهههه اوعا كده.

اياد بيقرب منها وهي بلعت ريقها: ا ايه.

اياد:*****..

سلمي بصدمه: نعمممم يا روح ا”مك انت ايههه.

اياد…

قلب سابت غادة وجريت من قدمها زين برفع حاجب: في ايه وانتي مالك بيا.

قلب بشر”اسه: مالي ايههه انا مراتككك فاهممم.

زين ببرود: والله وعايزة تتطلقي ليه.

قلب بجمود: ولاااااه انت بجد كنت معها يازين.

زين مردش.

قلب دمعت ولسه هتمشي شدها لحضنه والت”هم شفا”يفها في قب”لة حنونة وو….

#يتبع….

قلب دمعت ولسه هتمشي شدها لحضنه واعطاها قبلة حنونة وهي بتزقه بس اندمجت معه زين زقها هو: شوفتي بقا انك ر”خيصه اووي منين عايزة تطلقي ومنين بتحبي قربي منك.

قلب بقوة: انت غير محتشم وحيو”ان.

زين بغضب: متختبريش صبري عليكي ياقلب انا حبيتك حب ملهوش نهايه وانتي يلي عايزة تبعدي عني بارادتك.

قلب بجمود: عشان كده جبت بنت هنا.

زين ببرود: وانتي مالك وع فكرة بفكر اتجوزها.

قلب بصدمة: تت ايه.

زين ببرود: اتجوزها تشاو.

قلب ضربت برجليها الارض وهو ابتسم.

زين رجع تاني: هخرج انا وغادة نسهر هتيجي.

قلب بخبث: اكيد.

مشي وهي طلعت فستان اسود وجزمه سوداء واكسسورات سودة واخدت دوش ولابستهم وعملت شعرها كحكه ستيل جذابه وحطت تاج اسود كان شكلها حورية بجد.

زين اتصدم من جمالها وبلع ريقه.

غادة بغيظ: اممم يلا يا زينو.

قلب ببرود مسكت ايد زين: هيجي معايا انا مراته.

غادة بخبث: وانا خطيبته.

قلب طنشت ومسكت ايده ومشيت معه.

عند اياد.

سلمي بغضب: انت عبيط انا متجوزتكش.

اياد ببرود: دي امضاتك خلاصنا تحبي فرح ولا بلاش احسن.

سلمي بغيظ: مش عاايزززززاااك انت اهبل يابني.

اياد قرب وشدها من وسطها: تؤ تؤ كده ازعل هتبقي بتاعتي ومش لغيري.

سلمي بتوتر من قربه: ا ابعد.

اياد ابتسم وباس دماغها بحنان ومشي.

سلمي بغيظ: قليل الادب بس احم مز 😂.

اياد: سمعتك ع فكره.

سلمي بتكبر: انا امزز ع فكره.

اياد بغمز: هنشوف الموضوع دا بعدين.

عند عفاف.

عفاف: عملت ايه.

الشخص: يلي قولتي عليه كله.

عفاف بهدؤء: تمم النهارده الليلة الاخيرة لقلب مع ابني وتخلص حكايتهم.

في مطعم جميل كانت قاعدة مع زين وهو كانت عيونه عليها ومتغاظ من نظرات الناس ليها.

زين قام وطبع بو”سه ع خدها اثبات ملكيه له هو وهي اتكسفت منه ودا غاظ غادة.

غادة: تعالي نرقص يازينو.

زين لسه هيرفض لاقي وش قلب عليه غضب ابتسم: ماشي يلا يا حبيبتي.

قام وبقا يرقص معها وقلب خلاص.

قامت داخلت التويلت وبصت ع المريا: ماشي يا زين اما وريتك انت والسلعوة دي.

وهي خارجه صوت وقفها اتصدمت منه.

: انتي بنت شوارع وبتاع ر”جالة فاكرة انه هيبص لك تاني يا بتاعت الر”جالة والله واعلم كنتي في حضنهم ولا لا يا قذ”رة.

لسه هتتكلم لاقت زين وعيونه حمرا ووو غاااادةةةةةة.

غادة ببرود: انت يلي قولتلي كل دا.

قلب بصدمه: انت يا زين.

زين طخخخخخ.

كف وقع غادة الارض والكل بيتفرج عليهم قلب بصت له بدموع وجريت وهو جري وراها ع برا.

قلب بتجري ودموعها نازلة وسط العربيات وزين وراها.

عند اياد.

سلمي: نعممم مش ايه يا عنيااا.

اياد بضحك: بهزار انا عيل اوي ع فكرة.

سلمي بضحك: ماشي ياسطا هتعمل اكل وانا هنام.

اياد بيحط ايده ع وسطه: خدام حضرتك انا

قلب بزعيق: اخدت ج”سمي خلاص يبقا طلقني.

زين بعيون حمرا: انتي ايههه فاكرني طمعان فيكي يا قلبببب مش مراعيه كل الحب دا ليكي ليه ردي علياااا انطقيييي.

قلب ببرود: هقوم اروح لاخويا.

زين مسكها من شعرها بغضب: اخوووكييي وياترا اعترفووو بيكييي يا غلطة منهممممم.

زقت ايده بقوة: خلصت ابقا طلقني بقا.

قامت مشيت من قدمه وهو اخد جاكته ومشي.

قلب بتبكي في التويلت وكاتمه بوقها.

فتحت فونها لاقت رسالة ( ابعدي عن زين وايلا هقت”له مفهوم يا شاطرة خاليه يكر”هك)..

عيطت علي الرسالة دي ومسحت دموعها: مش هخالي اي مخلوق يقرب منه مهما يحصل زين الاسيوطي هيبقا في امان وانا مش هخالي اي حد يقرب منه او يا”ذيه قلب دلوقتي غير بتاع امبارح نهائي هحافظ عليك مهما يكن التمن.

لابست جينز وعملت شعرها ونزلت راحت عند اياد.

في فيلة اياد.

اياد بابتسامة: نورتي ياحبيبه اخوكي.

حضنته: بنورك ياسطا.

اياد بضحك: سرسجيه اوي.

قلب بحنان: كنت معايا وبتحميني من هناء وجوزها ليه مقولتش انك اخويا وقلت انك شغال معاهم ليه مش قولت حتي لزين انك كنت بتحميني.

اياد بحنان: عشان مكنش ينفع تعرفي وكان لازم اتاكد ابويا قال انه غلط ولازم غلطه يتصلح سعاتها ظهرتك واشتغلت مع جوز هناء وبقيت معاكي خطوة بخطوة.

قلب بحب: ربنا يخليك ليا يارب.

قصت له م حدث هو ابتسم بهدؤء: تمم متخفيش انا هتصرف.

بليل كانت قاعدة لاقت رسالة في فونها من زين..

راحت بسرعه ع العنوان.

عند سلمي.

كانت قاعدة لابسه فستان وعليها ابتسامه باهته.

الماذؤن: قولي يابنتي وريا.

فايد: يلا يا حبيتي عشان نكتب الكتاب.

سلمي متوترة وقلبها حست انه موجوع. لكن فأجاه

: تتجوز ازاي وهي متجوزة يا شيخنا.

الكل بص وهي اتصدمت: ا اياد.

قلب وصلت الشقه وداخلت.

طلعت لاقت زين عا”ري وجنبه بنت علي السرير عا”رية لايسترها شي ونايمه في حضنه وبتو”سه بو”قاحه.

قلب بصدمه: ز زين ا انت بتخوني.

زين……

زين ببرود: اخونك ليه مش هتتطلقي.

قلب بصراخ: ليههههه انا بعمل كده دا عشانككككك تروح لواحدة غيررررري.

زين قام وهي اتصدمت لاقته عا”ري الصدر وبارد اوي با”س البنت قدمها بو”قاحه ومسك قميصه ومشي من قدم قلب.

قلب مسكت ايده بغضب: بتعمل كده ليههه رد علياااااا.

زين بلا مبالاة: عشان زهقت مش كل شويه اتخدع في واحدة فيكم.

قلب بجمود: والله طلقني انا بكر”هكك فاهمممم.

زين ببرود: امشي انتي يا غادة وفلوسك برا ياحبيبتي.

قلب بغيظ: حبك برص يابعيد غوري ياحيو”انه من هنااا ونزلت ضر”ب فيها.

زين اتصدم من شراستها: بقاااا نايمالي في حضنه دنا هقت”لككككك يابنت 🐕.

عند سلمي.

: تتجوز ازاي وهي متجوزة يا شيخنا.

الكل بص وهي اتصدمت: ا اياد.

اياد ببرود: ايوا الست هانم مراتي ومينفعش تتجوز.

خطيب سلمي بصدمة: نعممممم.

اياد ببرود راح وحط ايده ع وسطها بحب: وحشتيني ياقلبي.

سلمي زقت ايده: بقولك برا انت غير صادق انا متجوزتكش.

خطيب سلمي بغضب: ايدددددككككك.

سلمي بزعيق: برا يا اياد.

اياد للجميع: عن اذنكم.

لسه خطيبها هيتكلم اياد ادله بوكس وشال سلمي ومشي.

في فيلة اياد.

سلمي بصراخ: انت عملت ايهههه اوعا كده.

اياد بيقرب منها وهي بلعت ريقها: ا ايه.

اياد:*****..

سلمي بصدمه: نعمممم يا روح ا”مك انت ايههه.

اياد…

قلب سابت غادة وجريت من قدمها زين برفع حاجب: في ايه وانتي مالك بيا.

قلب بشر”اسه: مالي ايههه انا مراتككك فاهممم.

زين ببرود: والله وعايزة تتطلقي ليه.

قلب بجمود: ولاااااه انت بجد كنت معها يازين.

زين مردش.

قلب دمعت ولسه هتمشي شدها لحضنه والت”هم شفا”يفها في قب”لة حنونة وو….

#يتبع….

قلب دمعت ولسه هتمشي شدها لحضنه واعطاها قبلة حنونة وهي بتزقه بس اندمجت معه زين زقها هو: شوفتي بقا انك ر”خيصه اووي منين عايزة تطلقي ومنين بتحبي قربي منك.

قلب بقوة: انت غير محتشم وحيو”ان.

زين بغضب: متختبريش صبري عليكي ياقلب انا حبيتك حب ملهوش نهايه وانتي يلي عايزة تبعدي عني بارادتك.

قلب بجمود: عشان كده جبت بنت هنا.

زين ببرود: وانتي مالك وع فكرة بفكر اتجوزها.

قلب بصدمة: تت ايه.

زين ببرود: اتجوزها تشاو.

قلب ضربت برجليها الارض وهو ابتسم.

زين رجع تاني: هخرج انا وغادة نسهر هتيجي.

قلب بخبث: اكيد.

مشي وهي طلعت فستان اسود وجزمه سوداء واكسسورات سودة واخدت دوش ولابستهم وعملت شعرها كحكه ستيل جذابه وحطت تاج اسود كان شكلها حورية بجد.

زين اتصدم من جمالها وبلع ريقه.

غادة بغيظ: اممم يلا يا زينو.

قلب ببرود مسكت ايد زين: هيجي معايا انا مراته.

غادة بخبث: وانا خطيبته.

قلب طنشت ومسكت ايده ومشيت معه.

عند اياد.

سلمي بغضب: انت عبيط انا متجوزتكش.

اياد ببرود: دي امضاتك خلاصنا تحبي فرح ولا بلاش احسن.

سلمي بغيظ: مش عاايزززززاااك انت اهبل يابني.

اياد قرب وشدها من وسطها: تؤ تؤ كده ازعل هتبقي بتاعتي ومش لغيري.

سلمي بتوتر من قربه: ا ابعد.

اياد ابتسم وباس دماغها بحنان ومشي.

سلمي بغيظ: قليل الادب بس احم مز 😂.

اياد: سمعتك ع فكره.

سلمي بتكبر: انا امزز ع فكره.

اياد بغمز: هنشوف الموضوع دا بعدين.

عند عفاف.

عفاف: عملت ايه.

الشخص: يلي قولتي عليه كله.

عفاف بهدؤء: تمم النهارده الليلة الاخيرة لقلب مع ابني وتخلص حكايتهم.

في مطعم جميل كانت قاعدة مع زين وهو كانت عيونه عليها ومتغاظ من نظرات الناس ليها.

زين قام وطبع بو”سه ع خدها اثبات ملكيه له هو وهي اتكسفت منه ودا غاظ غادة.

غادة: تعالي نرقص يازينو.

زين لسه هيرفض لاقي وش قلب عليه غضب ابتسم: ماشي يلا يا حبيبتي.

قام وبقا يرقص معها وقلب خلاص.

قامت داخلت التويلت وبصت ع المريا: ماشي يا زين اما وريتك انت والسلعوة دي.

وهي خارجه صوت وقفها اتصدمت منه.

: انتي بنت شوارع وبتاع ر”جالة فاكرة انه هيبص لك تاني يا بتاعت الر”جالة والله واعلم كنتي في حضنهم ولا لا يا قذ”رة.

لسه هتتكلم لاقت زين وعيونه حمرا ووو غاااادةةةةةة.

غادة ببرود: انت يلي قولتلي كل دا.

قلب بصدمه: انت يا زين.

زين طخخخخخ.

كف وقع غادة الارض والكل بيتفرج عليهم قلب بصت له بدموع وجريت وهو جري وراها ع برا.

قلب بتجري ودموعها نازلة وسط العربيات وزين وراها.

عند اياد.

سلمي: نعممم مش ايه يا عنيااا.

اياد بضحك: بهزار انا عيل اوي ع فكرة.

سلمي بضحك: ماشي ياسطا هتعمل اكل وانا هنام.

اياد بيحط ايده ع وسطه: خدام حضرتك انا.
رواية قلب الزين كاملة جميع الفصول
موقع أيام نيوز
سلمي باسته من خده وبدلع: تؤ جوزي انا اقتنعت خلاص.

اياد شالها وحطها ع الرخام في المطبخ بحب: انا بحبك اوي يا سلمي ومش عارف من غيرك كنت هبقا ازاي.

سلمي حطت ايديها ع كتفه بدلع: مش هترجع للطريق الوحش تاني صح.

ابتسم: مقدرش لانه دا وبيشاور ع قلبه بيدق ليكي.

ابتسمت وقطعهم صوت: ايااد انت بتعمل ايه بقا انت هنا وسيبني انا ويلي في بطني عشان بتتدلع من واحدة غيري طب وابنك.

بصوا لمصدر الصوت ووو….

قلب بدموع في الشارع: عايز ايه تاني كفاية كده وطلقني.

زين بحزن: اسف انا كنت بغيظك والله مش لم”ستها كانت تمثيل في تمثيل ولو تلاحظي اني كانت بعمل كده قدمك.

قلب بدموع: عارفه لانه ثقتي فيك كبيرة اوي بس ابوس ايدك افهمممم وطلقنيييي.

زين بزعيق: علي مoتي انا بعشقك.

قلب بدموع: هتممووووو'”ت هيقت”لوووككك لو فضلت معاياااا وامك مش عايزانييي.

زين بصدمه: بتقولي ايه.

قلب لسه هتتكلم عربيه جت مسرعه وو: قللللللببببببب لاااااااااااااااااااااا.

#يتبع…

ابوس ايدك افهم وطلقنيييي

زين بزعيق: علي مoتي انا بعشقك.

قلب بدموع: هتممووووو'”ت هيقت”لوووككك لو فضلت معاياااا وامك مش عايزانييي.

زين بصدمه: بتقولي ايه.

قلب لسه هتتكلم عربيه جت مسرعه: قللللللببببببب لاااااااااااااااااااااا.

شدها بسرعه لحضنه وهي اتخضت.

زين بخوف: انتي كويسه.

قلب بدموع: هقولك ع كل حاجه.

زين مسك ايديها ومشيوا.

بعد شويه وصل هو وهي القصر.

عفاف بغضب: انتي جايه ليه.

زين ببرود زق قلب: غوري ع فوق.

عفاف بخبث: طلقها يازين دي بتاع فلوس.

قلب ببرود: طب كويس انك عارفه هتديني 7 مليون وامشي.

زين بغضب عارم: مفيش طلااااق.

قلب بزعيق: بكررر*هككك فاهمم وانا اصلا خلعتك اتبسط بقااا.

زين بغضب: انا يلي غلطان اني حبيت واحدة زيككك ر”خيصه وبتاع شوراع.

قلب ببرود: ياريت بقا تدفع 7 مليون ونخلص من القرف دا.

زين بخبث: تمم وتقضي معايا ليلة موافقه.

قلب ببرود: هتدفع اكتر.

زين بمكر: اكيد لو عجبتيني.

عفاف بخبث: شوفت طلعت بتاع فلوس ور”خيصه ارميها بقا.

زين ببرود: لما اندمها الاول.

ابتسمت عفاف بخبث وغمزت لقلب.

بعد شويه عفاف:خلاص كسبت وهتغور اطلع اشوفهم.

بتداخل عفاف عليها بتلاقيها قاعده والملايا عليها وزين مش موجود.

عفاف بخبث: شوفت كتك القر”ف انا غلطت لما جوزته ليكي.

قلب: لي بتعملي كل ده ارتاحتي دلوقتي.

عفاف بغضب: انا جبتك ومثلت اني بحبك عشان ابني يخف لكن حبك ودا مكنش في بالي اسيبه ليكي لا لازم اخرجه من حياتك وانا يلي كنت مع البرنس وضر”بتك ع دماغك.

قلب بقوة: انا بحبه وهو بيحبني وانتي مش هتقدري تمنعينا.

عفاف بغيظ: هيكر”هك انا عملت كل حاجه عشان يكر”هك وبعت له غادة وبردو كنتي معه نفسي اعرف ليه ديما بيحميكي من اي حد ليه ديما معاكي ومش سابك ليه بيتحدي اي حد عشانك اي الرابط يلي بيجمعكم رددي.

: انا هرد.

ابتسمت قلب وعفاف اتصدمت: ز زين.

زين بزعيق: كنت عارف انك ورا كل دا الرسالة والتهد*يد وكل حاجه كنت من موبيل ابويا يلي محدش يعرفه ليه يامي ليه.

عفاف بتوتر: ك كدب انا مش…

زين بزعيق: مش كدب ليهههه انطقييي.

عفاف بكرا”هيه: عشان انت ابني الوحيد ومش دي يلي تاخدك ماء الرجل ومن حضني وهناء قالت لي ع كل حاجه وانا اصلا جبتها هنا تعالجك وتغور في داهيه.

زين بحزن: اعتبري ابنك م١ت.
موقع أيام نيوز
رواية قلب الزين كاملة جميع الفصول
موقع أيام نيوز×
عفاف بصدمه وخوف: لا عشان خاطري طلقها وانا ست ستها

زين اخد قلب ونزل علي تحت وعفاف بغل: مش هسيبك ياقلب.

اخدت مسدس ونزلت وراهم.

زين كان ماشي رايحين ناحيه العربيه وقلب معه وهو حزين اوي.

عفاف: لازم تمو”تي.

قلب بصت طخخخخخ قلبببببببببببب.

عفاف بتضحك بهوس وزين بص لاقي قلب قدمه غر”قانه في د”مها وهو وقف مصدوم مش سامع ومش شايف اي حاجه غيرها مشي بخطوات ضئيله والكل ملمومه عليها.

زين بدموع وايد بتتعرعش رفعها: ق ق قلب ي يلا ف فوقي ق قومي نروح يلا.

احد الناس: يابني خدها علي المستشفى بسرعه.

زين خدها بسرعه وطلع علي المستشفى.

بص ع عفاف والبوليس جاه واخدها.

الدكتور بزعر: في ايه لازم اج…

مسكه من قميصه: مراتي لو حصل لها حاجه همو”تكم كلكمممم.

خاف وخدها بسرعه

عند اياد بصوا بصدمه: حوريه.

سلمي بضحك: يخربيتك خضتيني.

حوريه بضحك: اي خدمه وحشتوني ياجزم.

اياد ببرود: جايه لي.

حورية بحزن: جايه اعتذر ع كل يلي عملته فيك وفي سلمي.

اياد بسخريه: لا والله فيكي الخير.

حوريه بحزن: انا بجد اسفه سامحوني علي يلي عملته.

سلمي بهدؤء: مسامحينك يا حور.

اياد بهدؤء: في يوم خطوبتنا هربتي وكسرتيني جايه تطلبي السماح يا بححتك.

حوريه بحزن: اسفه ومهما اقول مش هعرف اوفي…

اياد مقاطعا: تمم يا حورية ربنا عوضني بسلمي احسن وانقي بكتير عن اذنكم

سابها ومشي.

سلمي بهدؤء: خلاص متزعليش فوكيها بقا.

ابتسمت.

بعد شويه.

اياد وصل ومعه سلمي بخوف.

لاقي زين بيعيط راح له.

اياد بغضب: اختي فينننن عملتتت فيهااا ايهههه.

زين زق ايده بغضب: اخرس خالص جاي ليههه هاه.

اياد بغضب: دي اختييي يلي كانت بتحافظ عليككككك.

زين بحزن:عارف بس لسه مش قالت لي.

اياد بهدؤء: قلب بتحبك وعايزاك بتحميك من يلي هيقت’لكككككك.

زين بدموع: كانت قالت لي وانا هتصرف انا مش صغير ولا انت فاكرني زيك بخون.

اياد بحزن: لما كنت مع جنا ساعتها كنت متخد”ر يا زين وعرفت اتصرف معها كويس وهي داخله في مصحه نفسيه.

زين قعد ع الكرسي: انا خايف اوي.

اياد دمع وخده في حضنه: اهدا هتكون بخير يا صحبي.

سلمي بصدمه: صحاب ازاي.

اياد بيحكي: انا وزين كنا شركاء قبل الحادثه وجنا كانت كل’به فلوس جت وحطت مخدر ليا واتصلت ع زين عشان كانت مخططه لقت’له ومن ساعتها صدقتنا انتهت ورجعت برجوع قلب كان عارف من البدايه انها اختي واني كنت معها بس الحادثه نسته ولما رجع لطبيعته افتكر تاني.

سلمي بذهول: كل دا.

الدكتور خرج والممرضين زين بخوف: في ايهههه.

الدكتور: النبض وقف خالص.

زين بصدمه: بتقووول ايهههه.

سابه وداخل جري لاقهم هيغطوا دماغها جري وزقهم وقعوا ع الارض.

زين مسك ايديها: قلب يلا قومي عشان خاطري والنبي متسبنيش انا مصدقت احنا اتعذ”بنا اوي وحياتي عندك تفوقي انا همو”ت من غيرك زين موجود عشانك ياقلب والنبي قومي قلبببب قوميييييييي
موقع أيام نيوز
رواية قلب الزين كاملة جميع الفصول
موقع أيام نيوز×
في مكان خالي في سحاب قلب بفستان حريري ابيض.

لسه بتتحرك لاقت ايد مسكتها: زين انت بتعمل ايه هنا.

زين بدموع: رايحه فين.

قلب بوش ابيض: ماشيه خلاص وقتي جاه.

زين بدموع: وهتسبيني يا قلب.

قلب بحب: هفضل في قلبك يا زين سابني امشي.

زين بدموع: مستحيل تمشي والنبي انا همو”ت من غيرك.

قلب اختفت وهو قاعد يصرخ يبكي عليها واياد سند ع الحايطه وقعد بضهره ودموعه نازلة وسلمي كتمه عياطها.

تحت لحن……..

راااااااح

راح القلب الطيب راح الحضن الى انا فيه برتاح

سابلي حبيبي الام وجراح

راح القلب الى مقويني

طعم حياتي واحلى سنيني

مفاضليش غير دمعة عيني

متسبنيش قولي ازاي من غيرك اعيش

متسبنيش خليك جمبي متكسرنيش

متسبنيش خليك جمبي متكسرنيش

راح مين هياخدني في حضنه يا غالي

مين يطمن على احوالي

مين احكيله على الى جرالي

راح خدت الحلو الى في ايامي

خدت معاك اجمل احلامي

ازاي مش هلاقيك قدامي راح

متسبنيش.

: بحبك ❤.

زين اتصدم: ق قلب.

قلب بتعب: مش همشي.

الكل اتصدم واياد راح عليهم.

زين باسها والكل وقف وهي اتكسفت الدكتور: الحمدلله دي اكبر معجزة الرصاصه كانت عند القلب مباشرة.

زين بحب: اياك تسبيني تاني.

قلب: مقدرش يا زين انا قلب الزين.

ابتسموا كلهم.

بعد مرور 5 سنوات.

قلب خلفت ولد وبنت واياد اتجوز سلمي وعفاف اتحكم عليها وزين بيزورها.

❤❤.

#تمت..

#الاخيره